Tips på fiskrecept?
Jag är urdålig på att laga fisk = jag äter det aldrig.
Någon som har goda och lätta recept på fisk? Och inte lax, är så trött på det! Men alla andra varianter tar jag tacksamt emot!
Ja, fisk är jag inte heller så himla bra på att laga. Men nåt som är riktigt gott är att blanda fisk i en matberedare med diverse kryddor och såser, och så göra små kroketter av det. Supergott - lite som riktigt lyxiga, hemgjorda fiskpinnar.
Recept här…
Svensk fisk är en jättebra sida att använda när man vill tillaga fisk. Du kan utgå från fisksort eller från vilken sorts rätt du vill laga. Kolla in den!
Man kan ta och fylla en till exempel rödspätta med purjolök,örter och salt. Sen in med den i folie och stek de i ugnen. Blir supergott
Panera rödspätta i lite ägg och stöbröd. Ät tillsammans med hemlagat potatismos en sås på örter och creme fraiche, eller med stuvad spenat. Mums!
Ett annat recept är att koka torskbitar (finns färdiga bitar i butik) koka potatis till och ät med en ägg och persiljesås. (Recept finns på Tasteline)
Fiskgratäng är också gott. Jag brukar slänga ett fiskpaket i ugnen för att tina något tillsammans med lite smör och kryddor. När den börjat tina gör jag en redning på spadet och lite mjölk och mjöl - tillsätter dill och kryddor och glöm inte citron. Sen häller jag räkor och sås i formen och lägger potatismot på sidorna. En sväng i ugnen och sen har du en delikat hemmagjord fiskgratäng som räcker till flera portioner. 

I just published a recipe of tunafish in other topic which you can make of diferent fishes.
Also, try to bake a softer taste fish (like that 'polock' or other white fish) changing half of the milk cream for coconut milk and put some shrimps, it's very tasty.
Deia, I really like that second idea. Must try that! 
Vad som helst som du lagar av färsk fisk blir gott. Fisk tappar oerhört i smak när den är fryst.
Färsk lax med lite olivolja, salt och peppar på grillen eller grilljärnet så att den nästan nästan blir genomstekt (gärna rosa i mitten - öh, ja, mer rosa alltså) tillsammans med färsk potatis eller kokt ris och en vitlökssås kan ta dig direkt till himmelriket!