Vad kan man göra med kastanjer?
Såg att affären hade en hög kastanjer som såg jättefina ut och blev sugen på att göra något med dem. Men jag har aldrig tillagat eller ens ätit kastanjer. Vad kan man göra av dem?
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Du bakar dom i ugnen, på saltbädd. man kryssar dom uppe på toppen någon millimeter cirka 170 grader.10-20 minuter beroende på storlek. Man äter dom med smältsmör.

Det är så gott!
vad kan man göra med kastanjepuré då? Jag fick en burk i våras som står i skåpet och samlar damm….
Clivia, det kan du baka med om jag inte minns helt fel!

#3; #4 Jo det tror jag också. Om jag inte missminner mig finns det recept på maffiga chokladtårtor med kastanjepuré i den här boken.
Clivia,
Jag såg Nigella laga någon god efterrätt på tv förra veckan. Hon kallade rätten mount everest. Hon bottnade med hackad choklad i små glas. Fyllde på med denna kastanjepurén, sen vispade hon grädde och blandade ner smulade maränger. Toppade med mer maräng.
Ett berg är skapat! 
ShaSha - inte Mount Everest, men nästan: Mont Blanc 
Receptet finns här.
ah, ja det var nära i alla fall, jag blev väl distraherad av bilden så jag glömde vad rätten hette 
Hmm, jag såg också henne göra Mont Blanc. Tyvärr är det inget jag blir sugen på… Men bakning vore kanske något. Burken håller till 2008 så jag har tid på mig att leta…
Och du som ville ha kastanjerecept - ta dig en tur runt bland de internationella matbloggarna, t.ex. Chocolate and zucchini där man kan hitta en hel del recept med kastanjer. Själv har jag bara testat ugnsbakade och tyckte sådär…
Jag som tycker att ugnsbakade med smör är supergott! Men smaken är ju delad som man säger 
jo precis. Men jag kanske bakade dem för länge för jag tyckte de var lite mjöliga. Smaken var det egentligen inget fel på, mild och fin.