Vecka 38-39 Veckomatsedel
Måndag: Stekt fisk, kokt potatis, remouladesås, grönsallad
Tisdag: Kokt hemgjord köttkorv, potatis kokad i samma spad som korven, pepparrotsås, surkål, sallad
Onsdag: Marinerad grillad fläskkaré, friterad potatis, sås gjord på lite marinad och creme fraiche, sallad
Torsdag: Köttsoppa på stekrest från förra helgen och mycket grönsaker, plättar med sylt
Fredag: Pastagratäng med kryddig korv, sallad, glass med chokladsås
Lördag: Tacos, Mascarponemousse med vinbär
Söndag: Smörgåstårta, sallad
/Désirée

Bra med lite inspiration och jag fick tummen ur o göra en matsedel för nästa vecka tillsammans med dottern.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Kul grej! Lite tankar om hur det kan komma att bli med utgångspunkt vad som finns hemma, inget bestämt.
Måndag: Kryddig spaghetti & köttfärssås
Tisdag: Stekt rödspätta med pommes och remouladesås.
Onsdag: Mat ute
Torsdag: Mat ute
Fredag: Mat ute
Lördag: Baconlindad kycklingfilé med pasta.
Söndag: Örtfylld fläskfilé och potatiskroketter.
Av de tre utedagarna blir det nog "skräpmat" en gång, thai en gång och sedan någon form av husmanskost.
mvh Martin
Jo, min tanke är att vi kan dela med oss av vad vi tänker äta eller har ätit. Alla råkar vi ju ut för idétorka ibland 
/Désirée

Fyller på med hur vår vecka (39) kommer se ut.
Måndag: Pannbiff, svampsås, kokt potatis och tomatsallad
Tisdag: Korvgryta, ris och rårivna morötter
Onsdag: Pasta med laxsås och gröna ärtor
Torsdag: Kycklingsoppa, mjukt bröd
Fredag: Räkor, aioli, bröd och nåt glas vitt vin (barnledigt)
Lördag: Fläskstek, potatisgratäng och vaxbönor
Söndag: Crepes med skinka och spenat, sallad
Hälsningar
Louise
Baserat på vad vi har hemma tror jag att nästa vecka kommer att se ut ungefär så här:
Måndag: Laxröra med pasta
Tisdag: Köttfärssås och pasta
Onsdag: Något som går fort, typ hamburgare
Torsdag: kokt sej med potatis och äggsås
Fredag: Quiche Lorraine med grönsallad
Lördag: Laxröra med pasta
Söndag: Tonfiskröra med pasta
Vi är inne i en period då vi äter mycket fisk (gärna lax) och pasta, det kanske märks 
Med vänliga hälsningar
Chess

Lax kan man aldrig få för mycket av chestnut det är jättegott.
Hälsningar
Louise
#6 Visst är det så! 
Med vänliga hälsningar
Chess
V. 39 har jag ingen aning om vad jag ska äta (får nog skapa utav det jag har i frysen för den är ganska full) men v. 38 såg ut såhär om jag minns rätt.
Mån: medelhavsgryta (köttfärs, aubergine, squash, soltorkade tomater, oliver mm)
Tis: Auberginegratäng med tonfisk
Ons: Linssoppa + kantarellsmörgås
Tors: surdegspizza
Fre: grönsakspaj
Lörd: kotletter, squashgratäng och kronärtskockor
Sön: revbensspjällsgryta
Vecka 39 ser ut så här:
Måndag Rester
Tisdag Kokt kött pepparrotssås kokt potatis sallad
Onsdag Pasta Carbonara sallad
Torsdag Omelett med svamp och räkstuvning sallad
Fredag Löksoppa äppelkaka med vaniljsås
Lördag Grillad biff av rostbiff, hemgjord pommes frites, sallad
Söndag hemgjord kebab med hembakat pitabröd glass med chokladsås
/Désirée

Jag är helt imponerad över era veckomatsedlar!!! Jag planerar aldrig mer än så pass att jag på morgonen tar ur frysen det jag ska laga till middag.
Håller ni fast vid era veckomatsedlar eller hur brukar det bli sen?
#10 Ja för det mesta håller vi fast vid matsedeln, men visst händer det att vi byter ut någon rätt av någon anledning.
Jag började skriva matsedel eftersom jag i många år bodde långt från affärer så för min del hänger veckomatsedel ihop med veckinköpen. 
En annan fördel är att jag har rätt bra koll på vad jag har i mina frysar.
/Désirée

#11 - Ja, det låter vettigt. Jag storhandlar 1 ggr/månad och sedan gör jag stödinköp 1-2 ggr/vecka (mejerier och sådant som inte fryses), men sedan tar jag bara ut nåt varje dag som jag lagar till.
Jag vet i och för sig vad jag har i frysarna, men annars är det mest vad jag är sugen på att laga till som får styra.

Visst kan rätterna få byta dag ibland men i stort sett försöker jag hålla detta nu när jag börjat med det igen. Man spar mycket pengar på att göra matsedel.
Hälsningar
Louise

#13 - Ja, jag är imponerad som sagt, men är osäker på om jag skulle idas följa en bestämd matsedel själv.
Man spar inte bara pengar utan tid och energi också. Eftersom man kan ta fram det som är fryst i god tid och låta tina i kylen över natten. 
/Désirée

Sen har vi ju fördelen med att slippa fundera varje dag på vad man ska ha till middag. 
Hälsningar
Louise