Matlust iFokus

Matlust

Etikettfågel
Läst 1266 ggr
mans
0

Saltimbocca på kyckling

Hej!

Till nyårsmiddag hade jag tänkt laga Saltimbocca som är en gammal favorit, men nu finns det en i sällskapet som inte vill äta kalv. Därför tänkte jag göra en variant på kycklingfiléer som jag steker i ugn istället för i panna (kycklingfilé är bra mycket godare ugnsstekt än pannstekt tycker jag) och tänkte höra om det finns nån annan här som gjort samma eller liknande sak?

Sånt man funderar på är väl tillagningstider, när man ska hälla på marsalavinet, och så vidare.

Tillbehör kan man också fundera på. I Italien får man nån slags rösti som tillbehör till saltimbocca, men det känns lite för tungt tycker jag. Andra förslag?

/M;

mans
0

Kan meddela att det blev kyckling-saltimbocca, men att det inte alls var lika gott som motsvarande på kalv. Kycklingen blev liksom lite för mycket, och tog inte smak av salvian eller skinkan på samma sätt.

Jag gjorde en bra sallad till istället för potatis eller pasta. Det var lite lättsammare.

Desto mer lyckad blev Tiramisun till efterrätt!

Anne
0

Åh, tiramisu är jättegott. Önskar att jag kunde äta det lite oftare - men ingen annan i min närhet gillar det borde kanske göra små portionsformar eller så. Kanske ha i frysen? Hum.