Matlust iFokus

Matlust

Etiketterfärskorv
Läst 1965 ggr
Chestnut
0

Vad göra med nötfärs?

Har idé torka så att det skriker om det.

Ska hitta på middag, har tinat upp mager nötfärs och vet inte vad jag ska göra med den.

Desssa ingredienser har jag hemma (utöver nötfärsen):

• Purjolök
  • Gul lök
  • Broccoli
  • Champinjoner på burk
  • Krossade tomater
  • Matyoughurt
  • Pasta
  • Gräslök
  • Lasagneplattor
  • Vanlig hårdost
  • Matfett
  • Mjölk
  • Gröna ärtor

Skulle ju kunna göra en lasagne men orkar inte, vill ha något som är lite smidigare. Överväger att tina upp lite kyckling och äta istället men nötfärsen behöver ju ätas upp…

/Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
0

Gör köttfärslimpa!  Krydda rejält lägg i smord form skiva lite purjolök och häll ev på en burk tomater. Ställ in i ugnen och slappa eller gör något kul tills limpan är klar  Glad

/Désirée

AnneN
0

Har du ris hemma?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Chestnut
0

Ris finns hemma med, men kan inte påstå direkt att jag är sugen på det..

Köttfärslimpa känns lite sådär, blir aldrig bra när jag gör det på nötfärs utan den falller bara isär. Lyckas dock med blandfärs.

Med vänliga hälsningar
Chess

AnneN
0

Annars är det gott att koka ris, göra en köttfärsröra, ner med allt i en ugnsform, strö över lite ost och in i ugnen ca 15 minuter på 175 grader

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Chestnut
0

#4 Det där lät ganska så gott faktiskt!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Asta]
0

Du kan göra exakt samma sak med kokt pasta om du hellre vill ha pasta. Men jag tycker ris är gott.

[Norum]
0

Jag tycker också om ris mer än pasta..tycker jag blir så stinn i magen av pastan.

[Asta]
0

Fast jag gillar pasta också :) Det är mitt problem, jag gillar nästan allt i matväg.

[Norum]
0

*8 Mat är gott.. utom gröna ärter. *ryser*

Chestnut
0

Orkade inte med nötfärsen idag. Blev smörgås med tonfisk på istället, har verkligen noll energi. Får ta itu med nötfärsen imorgon - lutar åt lasagne om jag orkar göra det.

Men spar tipsen i den här tråden, kan vara bra att ha :-)

Med vänliga hälsningar
Chess

[Asta]
0

#10 Se till att använda den imorgon annars kan du lika gärna kasta den.

#9 Gröna ärtor som är så gott! Det gäller bara att inte överkoka dem. Bara ner med dem i kokande vatten och upp igen.

[Norum]
0

*11 Blev tvångsmatad med ärter när jag var liten, kan fortfarande än i dag inte få mig till att svälja dom..

Chestnut
0

#11 Oja, imorgon får den bli använd. Ska fixa med det på morgonen när jag har mest energi.

Gröna ärtor tycker inte jag heller om speciellt mycket men en mindre mängd i vissa maträtter funkar :)

Med vänliga hälsningar
Chess

[YlvaP]
0

Någon som jag tycker är gott är när man gör en riktigt god köttfärssås (efter eget recept såklart) och kokar ris till.

Det är god och billigt.

Loucar
0

Varför inte göra en "het" köttfärssoppa med pasta i o så kan du ha en klick matyoughurt till.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång