Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: mjölmatgrynris
Läst 5357 ggr
Faming
0

Vad kan man göra med couscous?

Hej!

Jag tycker ofta att min couscous blir torr o tråkig att äta, någon som har några roliga ideér, med eller utan kött?!

tack!

Veduran
1

Inga roliga ideér men jag tycker couscous med bregott är smaskens Tungan ute

Karmatarerskanise
0

Coucous

Där finns det olika receptGlad

Olle_S
0

Gott med sultanrussin, mynta, persilja, harissa, rödlök, krossade tomater och pressad citron. Passar med lite blommiga smaker tycker jag.

Vill man ha ännu lite blommigare kan man dundra på med sisådär två droppar apelsinblomsvatten (finns på mellanösternlivs). Och när jag skriver två droppar menar jag två droppar. Vätskan är nämligen rena parfymen. Men en pyttemängd gör susen.

clivia
0

Häll på lite vanlig vinägrett - färdig eller blanda själv. Tre delar olja och en del surt, typ vinäger eller citronsaft. Smaksätt på valfritt sätt.
Och sen blanda ner hackade grönsaker, kryddgrönt, fetaost. Vad du har hemma!

Pernilla
0

Mycket mynta, citron och getost. Mummigt till stekt kyckling eller heta köttbullar med sambal oelek.

Maria
0

Jag för min del har tröttnat på couscous (som egentligen är gjord på en deg) Använder med fördel quinoa istället som jag tycker är mycket godare och saftigare. Brukar koka denna i buljong och blanda med wokade grönsaker och en skvätt balsamvinäger. Mums.

/Maria

jn84
0

Jag ÄLSKAR couscous! Brukar blanda med lite sockerärtor, tomat- och gurktärningar och massor med ruccola!

Ah, middagen för imorrn är ju helt klart spikad nu Tungan ute

clivia
1

Allra bäst gillar jag couscous med en mustig sås av något slag. Men för det mesta äter jag bulgur, lite mer "tugg" i det.

KaptenKarin
0

Mitt tips är att ha i lite olivolja eller någon annan god olja och lite flingsalt.

Sagakeramik
0

Jag såg nån som blandade couscousen med apelsinjuice istället för vatten. Jag har inte provat själv så jag vågar inte uttala mig i hur vid det är gott eller ej.

AnneN
0

Alltid om jag äter något med couscous så ser jag till att ha sås att blanda det med

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Loucar
0

Prova att koka couscous o blanda med olja och sedan färga den med lite gurkmeja så det den godare ut. Sedan brukar låta den svalna och göra en sallad med räkor, strimlad purjo, finhackad röd paprika och kidneybönor. Till det kan man göra en papayasalsa om man tycker om det.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

idalotta
0

Blanda den med grillade grönsaker & pressad vitlök samt olivolja & flingsalt. detta är också super att göra med bulgur vilket jag föredrar.

Ida

Medarbetare på Florist

dolfen
0

Jag gjorde tomatsås till couscous för några dagar sedan.

karolina-lokhuz
0

En snabb och god variant tycker jag är att hälla olivolja i en panna, ner med wokgrönsaker, gärna thailänsk och majs, låter det stekas lätt och häller i couscos blandar och häller på lite vatten åt gången, tar av efter cirka 2 minuter och låter stå 2 minuter, häller därefter över lite olivolja och äter gärna detta med en sötsur sås.

Strumpa
0

Jag blandar det ofta med olja, tomatpuré och kryddor. Eller så gör jag något liknande som ett av Nigellas recept, det är sultanas, granatäpplekärnor, paprikapulver och kanel (bland annat) eller med pistage, mandel, pinjenötter och kardemumma. Gott till kyckling eller lamm.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV