Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 2214 ggr
Loucar
0

Stora Medelhavskokboken

Denna underbara bok hittade jag på bokrean för 2 år sedan. Den innehåller en bra variation av recept från länderna kring medelhavet.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[Norum]
0

Vilket förlag kommer den ifrån? Är lite sugen på det här med medelhavsmat faktiskt..

Anne
0

Könemann, tror jag det är som har gjort hela serien. Jag är inte så himla förtjust, men om man inte har en massa kokböcker så är de helt okej att starta med :) (Jag är rätt kräsen.)

Loucar
0

Det är inte Könemann utan Läsförlaget AB ISBN 91-7902-608-7. Det jag tycker är bra med denna bok är att den inte bara tar upp klassiker utan även andra recept. Kräsen kan man ju kalla sig men det handlar nog snarare om att smaken är som baken delad.

Jag köper ytterst sällan kokböcker då det måste va nåt speciellt som fångar mig för att jag ska köpa.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[Norum]
0

Då ska jag kolla upp den.. Ofta tycker jag att böckerna blir så avancerade, visst är det kul med "fin" mat, men på en torsadg? Då ska det vara enkelt, lätt och gott.. :)

Anne
0

Nej, smaken är ju personliog :) Jag tror den har varit utgiven på fler förlag - när jag googlar ser framsidan ut som jag minns, i alla fall.

Själv älskar jag kokböcker och har en bra bit över 200.. :)

[Asta]
0

Älskar också kokböcker. Min man brukar skratta åt mig när jag köper en ny för jag sitter och läser igenom dem som en vanlig bok. Från pärm till pärm alltså.