Matlust iFokus

Matlust

Etikett: matprat
Läst 2484 ggr
AnneN
0

Vad har ni för grönsaker till maten?

De flesta kosthållningarna säger ju att man ska äta en massa grönsaker till maten, så nu vill jag veta vad har ni för grönsaker på eran tallrik?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Här blir det oftast kruksallad, gurka och tomat eller rårivna morötter.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
0

OJ! Här har vi nog allt som finns.. Broccoli, brysselkål, majs, wokgrönsaker, morötter, bkomkål, gurka, tomat, ärter, bönor.. Vad finns det mer? har säkert glömt nåt. Jag har 2 hyllor i frysen med grönsaker.. Den ena är med öppnade påsar och när den ena påsen är slut drar jag fram hylla 2 och tar fram en oöppnad. :-)

Loucar
0

olika salladssorter, mkt spenat, blomkål, broccoli, gurka, tomat, zucchini, aubergine, sockerärtor, rädisor mm

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[Norum]
0

Sparris, paprika och spenat glömde jag.. Verkar vara lättare att säga att vi äter allt som finns.. haha

Karmatarerskanise
0

Oftast blir det ruccola, rödlök, gurka, tomat och fetaost.

Sovgott
0

#5. Fetaost är väl ingen grönsak? ;)

Min sambo är inte förtjust i grönsaker, så ofta får jag äta dom själv.

Men jag brukar ha rivna morötter till t ex köttfärssås, haricot verts, eller brysselkål till älg, kokar vi potatis slänger vi i några morötter också i kastrullen, spenat kan man ha till lite allt möjligt, och har man ingenting hemma så kan några skivade tomater liva upp tallriken lite, gröna ärtor har jag ofta till fisk. Broccoli är gott om den är färsk. Och stuvad blomkål. Paprika, men den är så dyr.

Karmatarerskanise
0

Haha jag kom på det sen ;)

[Asta]
0

Här är det också allt möjligt. Plus att vi ofta har mycket grönsaker I maten.

Åsa S
0

Edamame, Broccoli, rödbetor (+andra betor), morötter, bönor, mangold, avokado, squash, wokgrönsaker etc.

+tomat & gurka från jobbet när det finns,

[Norum]
0

*9 Vad är edamame?

Åsa S
0

Edamame = förvällda färska sojabönor. Köper dem på ICA djupfrysta (ICAs eget märke).

Anne
0

Jag äter sällan grönsaker TILL maten - hellre i maten, eller som en separat rätt. Vi har alltså extremt sällan sallad vid sidan om, eller grönsaker rätt upp och ner som tillbehör.

[Norum]
0

*11 Jaha… Visst är det sojabönor som är fulla av proteiner? Eller blandar jag ihop det nu?

Åsa S
0

Japp det är proteiner i sojabönor och sojabönsprodukter.

grinar
0

Här serveras isbergsallad, tomat vitlök och rödlök. En annan komb är broccoli majs och ruccola.

Karmatarerskanise
0

#15 Tomatvitlök? Vad är det?

[Norum]
0

*14 Har för mig att vegetarianer äter sånt just för proteinets skull..

Cajza
0

Isbergssallad, tomat, gurka, majs och ibland blomkål och broccoli.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

grinar
0

Lustigt . Läs tomat, vitlök, vad jag kan se så är inte orden sammanlänkade.

Karmatarerskanise
0

Men du glömde ett komma tecken, därför trodde jag att de hörde ihop.

Maria
0

Först och främst så har vi massor med grönsaker i maten, ofta vegetariska rätter. Annars så blir det en del sallad till beroende på vad jag har hemma.

I mitt kylskåp finns alltid vitkål året om, morötter, lök, purjolök och tomater om de är fina. Persilja använder jag i massor också.

På sommaren har vi egen sallad i olika former, sockerärtor m.m.

Det är gott att grovriva morötter och finhacka lite purjolök i och sedan blanda med en aning sötstark senap. Toppa med hackad persilja.

/Maria