Härliga matbilder!
Tidningen Food & Wine har haft en fototävling! Här är galleriet med vinnaren och de 30 bästa bilderna! En del är riktigt, riktigt fina - andra tycker jag kanske inte är sådär jätteimponerande. Vilka gillar du?

Några av dina matbilder hade lätt platsat i den listan.
Tack AT :) Ja, jag var nite med i tävlingen, tror att det var för enbart bosatta i USA…

Vinnaren tyckte jag mycket om! Ingefäran, kakan med härlig chokladsås, chilin i genomskärning likaså.
Operkakan med fler lager var fin, men bilden tyckte jag kunde arrangerats annorlunda/bättre.
Men du det var en hel del klart mediokra bilder också…
Absolut att dina matbilder kunde platsat där!

Jag gillade vitlöken och chilin!
Cooling Pomegranate Syrup hade en fantastisk spegling i ytan. Undrar om det är redigerade bilder eller om fotografen bara hittade rätt ögonblick… eller om det var arrangerat?
Chilin var också härlig!
Jag håller med AT om att flera av Annes bilder är bättre. Du hade lätt vunnit.
Mvh // Johan
Ah, ni är ju för snälla :) Illan - åh, pomegrante syrupen är nog duktigt arrangerad. Man kan till och med köpa särskilda reflektioner. Eller klippa ut och sätta på fönstret. Jag tror inte den är naturlig - men jag kan ju ha fel ;)
Jag tyckte vinnarbilden var fin, men.. rätt trist. Vi matbloggare har en fototävling varje månad om bästa bild, och faktum är att det ofta är bättre bilder än de här som vinner. (Och, nä, jag har aldrig vunnit. Däremot varit tvåa två gånger.) :)