Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 3878 ggr
clivia
0

Chokladmousse till många

Är det någon som har lagat chokladmousse till väldigt många - typ uppåt 100 personer? Jag söker recept och tips på tillvägagångssätt. Man kan ju inte mickla och fördubbla med söta recept, men samtidigt orkar jag inte riktigt stå och göra en sats för fyra 25 gånger!

Jag ska hjälpa en kompis med maten till hennes disputationsfest, det blir både catering och hemgjort bland annat en efterrätt, och vi har då tänkt oss chokladmousse eftersom hon är en stor chokladälskare! Till det har vi tänkt oss en god citrussallad, och det får förresten gärna vara lite apelsin även i själva chokladmoussen.

Tips och råd emottages mycket tacksamt!

Anne
0

Jag har bara ett "vanligt" recept (här)- det blir nog kanske 8-10 små bufféportioner av det (eller mer normalt kanske 6 stora). Det är himla gott, men det går nog inte att multiplicera hur mycket som helst. Dubbla går nog - men sen tror jag man får problem att vispa in tillräckligt med volym för att få det fluffigt.

Hum, chocolate pots däremot, som jag bloggade om för nån vecka sen - DET går att mångdubbla, och fort som sjutton är det också. Fast inte lika kul som chokladmousse, tycker jag då.

clivia
0

Tack för tipsen Anne! Chocolate pots kanske vore något om det skulle vara ogenomförbart att göra chokladmousse - det beror lite på…
Min kompis skulle lämna in avhandlingen idag så nu har hon kanske tid att provlaga lite!

Anne
0

Precis - hon måste ju provsmaka så hon vet att det blir gott :)

AktieTrader
0

Du får väl hyra en betongblandare eller använda en färgvisp i badkaret :-)