Vad gör man med "vit" fisk?
Hej!
Skulle vilja ha alla möjliga förslag på vad man kan hitta på med "vit" fisk, typ sej, kummel med mera.
Har ni något bra tips på hur fileérna inte ska falla i sär om man steker dem? Panering?
Som sagt alla möjliga förslag. 
Med vänliga hälsningar
Chess
Vad man än gör med vit fisk, så är de få saker som knäcker att servera den med äggsås (ibland med dill i) kokt potatis och en stor klick smör.
Hårdbröd och kall mjölk till.

Jag brukar göra fiskgratäng, blandar lätt creme fraiche och milda minimat, kryddar med curry, citronpeppar häller över fisken och ställer i ugnen 225 grader cirka 40 minuter.
Fisksoppa: Fiskbuljong, skivad purjo, krossade tomater, tomatpure, cremé fraiche (ej grädde eller lightvarianter det blir inte bra), koka ihop detta och ha sedan i bitar av exempelvis sej + dill + eventuellt cayenne, låt sjuda tills fisken är klar. Snabbt lätt och enkelt att svänga ihop.
Jag gör en tomatsås med saffran i och kokar fisken i rullade i det. Riktigt gott!
Tack, allting låter jättegott!
Men säger inte nej till mera förslag 
Med vänliga hälsningar
Chess

Nu äter inte jag fisk men jag brukar göra vegetariska fiskgratänger. Då har jag tagit insprationen från fiskrecept.
Båda är såklart med potatismos runt om. Den första brukar jag göra som en dillstuvning smaksatt med lite citron som hälls över "fisken"
Den andra gör man en hollandaisesås som man har lite riven ost i. Förväller spenat som man blandar i. sen enligt receptet så blandar man i räkor också.
Sen ska det över fisken
istället för fisk har jag quorn. räkorna utesluter jag bara. brukar servera de med vegetarisk tångrom.