Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 2310 ggr
Karmatarerskanise
0

Vad är godast att grilla?

Vad tycker du är godast att grilla? Och vad vill du ha till?

Karmatarerskanise
0

Ja gillar marinerad karré och kycklingspett. Till vill jag ha tzatziki och grekisk sallad :) Och ett glas vitt.

AnneN
0

Haha jag är en sån där toka som tycker att allt från tomat till kött är gott att grilla =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Ja, det är ju jag med. Men vissa saker blir lite godare tycker jag :)

AnneN
0

Godast tycker jag nog att mina grillspett är eller kotletter

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maria
0

Fisk (förutom lax) och fläskkött.

/Maria

Martin
0

En stark korv är aldrig fel :o)

Utöver det så fläskkött.

Eller varför inte ta ett klassiskt grillspett: fläskkött, stark korv, kyckling, squash, lök, champinjoner och paprika.

mvh Martin

tezzie
0

Fläskkött och kyckling =)

Majskolvar och halloumiost är ett måste =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Beba
0

Karre,kycklinng ock grillspett med sallad.Efterrätt e grillad banan med choklad.

Liss
0

Benfri kotlett i en massa vitlöksmarinad vi kör med.

Och så är ju majskolvar, champinjoner, sparris gott att grilla till. Kyckling är ju med en favorit förståss.

Till är gott med potatis i ung pensalt med olika goda örter. och någon kall sås på tex creme fraiche.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Wassago
0

En hel lax sida, marinerat m lite chilli, olja och honung! Bakad potatis till! Men all fisk e underbart gott att grilla!

Hoppfull
0

På grillen tycker jag att griskött gör sig bäst… inte färdigmarinerat bara då min mage blir oerhört ledsen av alla kemikalier i marianden. Får väl se hur det blir nu i sommar när jag dragit ner nästan helt på köttet vad jag ska hitta på…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

deia
0

I like fish, shrimps, chicken, cheese, corn, onions with 'farofa'(manioc flour fried in butter), lemon and pepper.

Mandysan
0

Lax eller kyckling

Feliciaa
0

Majskolvar :D
Kycklingspett med champinjoner, grönsaker m.m.
Lax med dill på <3
Och den gamla klassikern .. korv :D

Ixatrixa
0

Jag älskar att grilla spett som jag trätt en tunn skiva kycklingfile på marinerat i mycket vitlök o chili.

till detta potatisklyftor som man gjort innan och värmer upp på grillen i folie….till detta lämlig kall dipp och sallad

Baka potatis inlindat i folie som man sedan äter med salt och smör tycker jag är gott.

Majskolvar är ju mums….med lite bregott med havsalt;)

Marinerade champinjoner kan va gott med…tycker det är trist när grönsakerna glöms bort att marineras.

Zpookey
0

Majskolvar, Tunna revben, laxpaket och en massa annat….och nu blev jag hungrig Gråter

Karmatarerskanise
0

Åååh revben på grillen. MUMS

Zpookey
0

Mmmm…honung- chili- och currymarinerade…..mums.

AggePagge
0

Tunna revben såklart! :D

wewwa
0

Kycklingfilé med klyftpotatis och sås.
Såsen görs av creme fraiche, havssalt, allkrydda och vitlök.

Susanne
0

Stora champinjonhattar fyllda med vitlökssmör.

Ni som grillar kycklingfilé, hur länge ligger filén på grillen.
Själv kokar jag filéerna 10 min för att vara säker på att det inte är rosa samt att det inte blir torrt. Grillen ger bara den snygga färgen.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

[Asta]
0

När vi grillar kött så använder vi faktiskt stektermometer. På så vis är vi alltid säkra på att köttet är genomstekt.

preusvarg
0

jag ska grilla benfri kotlett i dag. i morgon blir det lax som hamnar på halster. senare i veckan så blir det korv.. jag grillar mycke *L*

jag har varit sjuk ett tag och inte varit inne så mycket men det ska det bli ändring på nu.. jag har snickrat lite till på mitt nya ute kök och jag återkommer om bilderna..  nåväl det blir sås på kalvfond och stolt fjällskivling å en del grädde. å en droppe soja smaskens. till detta en potatis/morotsgratäng med majs