Vad har du i hamburgare?
Om du gör hamburgare hemma, vad vill du då ha i den?
Jag måste ha ost i den, massa rå lök, sallad, gurka, ketchup, tabasco och dressing :)
Så här brukar det se ut (börjar nedifrån och går upp ;)):
Börd, sallad, kött, ev. ost, ketchup, senap, lök, tomatskiva, ev. gurka/saltgurka, bröd.
Jag vill helst bara ha ost - gul hamburgerost - och en god barbecuesås när jag äter hamburgare hemma. Och lite lök. Inget bröd, inget annat.
bröd, sallad, tomat, dressing, kanske lite ketchup och massa hamburger-cheddarost.
Själva burgaren skall vara rätt stor/tjock för att få den saftig, och det skall vara skapligt med sting och gärna lite vitlök i den.
Tillbehör (sällan jag har bröd men det har jag ibland) är gärna rå lök (ett par ringar gul eller lite mer av den röda), saltgurka och ost (t.ex. gouda). Några blad sallad alternativt en sallad som tillbehör om jag äter den utan bröd.
Ibland färdigköpt amerikans dressing, men oftare någon chili- eller barbequesås.
mvh Martin

Vi gjorde egna hamburgare idag. Vi gjorde egna ganska tjocka. Vi kryddade bara köttfärsen och la burgarna på grillen och penslade på lite chili-glaze.
Tillbehören blev: Aioli, sallad, gul lök i ringar, knaprigt bacon och cheddarost. Ingen ketchup eller senap ska det vara på hemgjorda ;)
Hemgjorda klyftpotatisar, grillade majskolvar och en krämig coleslaw till detta *mums*
*** Kärleken övervinner allt ***
Gör jag hemma ska det absolut vara ost på! De är måste.. gärna cheddar..
Annars kan de vara mellan sallad, lök, ketchup, någon dressing, aioli och bröd.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Många som verkar köra cheddar… hmm… minns faktiskt inte ens när jag åt det senast (men jag har ju säkert gjort det - får nog ta och testa det en dag.
mvh Martin
När jag jag käkar burgare har jag varken pommes eller bröd till.
Har gärna färska grönsaker som isbergssallad,gurka ,tomat och paprika och innan jag fick veta att jag var laktos och mjölk allergiker brukade jag ha en bit brie eller chevre med också. samt massor av örter och kryddor.
Nerifrån och upp:
- Bröd (gärna lite grövre)
- Vitlökssås
- Kött (gärna hemgjorda från grunden men även köpta från Scan funkar)
- Ost (Prästost eller Billinge)
- Körsbärstomater (delade)
- Ketchup (Heinz)
- Bröd
:)
Hamburgaren ska vara hemmagjord på ren nötfärs. Tjocka och saftiga hamburgare ska det vara! Cheddarost är ett måste. Stark senap, ketchup…
Hemgjord burgare och hemgjort bröd. Guacamole, sallad, rödlök, ketchup, tomatskiva och så saltgurka.

Bröd Kött Sallad Senap Ketchup Ost Rå Lök Hamburgerdressing

Bröd, rå lök, ost, dressing, tabasco, inlagd gurka. hamburgaren, dressing, ketchup, tabasco, bröd.