Recensioner om Vägkrogar
Som en pendang till tråden Äta i Sverige, där det tipsas om bra matställen med god mat utefter vägarna, så startar jag här en tråd med matställen utefter vägarna som INTE rekommenderas…tyvärr.
Först ut är Dinners Ekolsund, en vägkrog som såvitt jag vet haft gott rykte och hög standard på maten förut. Häromdagen hade jag en av de sämsta matupplevelserna jag haft där dock. Förutom att miljön kändes ofräsch och med mycket flugor i mat och på buffén, så var maten riktigt trist -
- vegetarisk pasta med överkokt pasta, fantasilös, smaklös tomatsås på burk som gav en läbbig beläggning på tänderna efteråt.
- ihopskrumpen schnitzel serverad med burkpotatis (som man oljat och kryddat in lite för att den skulle se "färsk" ut…)
Trist, tråkigt och blä kan man sammanfatta det hela som…:(
Har ni några matställen utefter vägarna som ni absolut inte rekommenderar?

Jajamän, Smålandsrasta i… var sjutton var det? *grunnar* nånstans på väg mellan Jönköping och Båstad. Återkommer. Johan började mms:a om det i den här strängen men nåt gick snett… Drygt 80 pix för vidbrända isterband, och då fick man betala för ett glas vanligt vatten till.
Blä för ställen som suger matglädjen ur en!

Gu så trist, men vilken tur att man kan vräka ur sig all mat-besvikelse lite så här ialla fall *förhoppningsvis tappar de lite gäster på det viset…*…:)
Efter vägen vet jag ju inte riktigt om det ligger… Men i Mölndal finns det ett ställe som heter Touis Kitchen, har jag för mig… Serverar thaimat.
Direkt man kom in genom dörren blev det svårt att andas på grund av stekoset, men eftersom dom har "matsalen" i ett annat rum så tänkte vi ge det ett försök ändå. Men maten var inget vidare, dassigt ris och gummiliknande kyckling… Blä!