Matlust iFokus

Matlust

Etikettsallader
Läst 1793 ggr
mandymoo
0

Rödlökscoleslaw

Jag åt det häromdagen och det var så jätte gott. Är det någon som har ett recept?

Anne
0

Hmm, vad var det i? Jag har nästan alltid rödlök i min cole slaw, men det är ju liksom bara att blanda i. Jag brukar göra ungefär så här:

äppelcidervinäger (cirka 1-2 matskedar)
socker (cirka 1 matsked)
majonäs (3-4 matskedar)
salt, peppar

Vispa ihop socker och vinäger, blanda ner majonäs och kryddor. Sen blandar du i grönsakerna - strimlad vitlål, och jag tar ofta en riven morot eller äpple, och en fint skivad rödlök.

mandymoo
0

Inget annat än rödlök - bara massor av den *ler* Och har ingen aning om vad det var i den.

När man tittade på den så såg det ut som potatissallad med rödlök i, men när man sen fick den på tallriken så märkte man att det bara var rödlök i den.

Kanon god.

Anne
0

Då är det ju ingen cole slaw. Glad Däremot har jag ätit en rödlökstzatziki, vilket också är en lite tramsig benämning Flört Men det var rödlök, tjock yogurt, salt, peppar, vitlök, kan smakas av med lite citronsaft. Och skär rödlöken i lite tjockare halvmånar. Glad

mandymoo
0

Har du recept på den då..

Men det är köpt som rödlökscoleslaw….

Anne
0

Inget recept - men testa med ett par deciliter yoghurt, saften av 1/2 citron, 1-2 rödlökar i rejäla halvmånar, 2-3 klyftor vitlök och så lite salt och vitpeppar. Glad

mandymoo
0

Ska jag göra så får vi se hur det blir

Anne
0

Du får rapportera tillbaka sen om det blev gott! Glad

Pernilla
0

Vad fick du det till? I vilket sammanhang funkar den? *nyfis*

Anne
0

Vill jag också veta! Glad Men jag åt en god rödlökstzatziki till grillat lamm för ett bra tag sen, det var ruskigt bra.

mandymoo
0

Jag fick det till grillat kött o potatissallad - så mumsigt. Ska försöka luska lite mer för min väninna vart också "tokig" i det och vill veta om man kan göra den själv - ja det kan man ju alltid men hur.