Kökshjälpen (tvål)
Jag vet att jag nämnt denna lilla suveräna tvål för länge sedan, men den är inte alltid lätt att hitta tyvärr (brukar finnas på hemslöjdsaffärer) - från Klockargården i Bergslagen kommer den, de gör även underbara doftljus för den som tycker om sådant…:)
Denna lilla tvål doftar förföriskt av kaffe och choklad samt är en hejare på att ta bort oönskade köksdofter från händerna, t o m vitlök. Rekommenderas!
Kul med tvålar! Tack för tipset!
Jag köper tvålar på
Dem doftar så gott! Och har underbara namn, typ "Demon in the dark" - denna har jag nu. Man kan även få deras tidning.
Jag var på deras affär i Venedig, förra året. Sen fick jag veta att dem har en affär i Stockholm också. Värt ett besök!
Har flera bilder men jag vill inte tråka ut er! :)

Oh la la! Klart mer glamouröst än det gamla knepet att tvätta fingrarna med en sked då man hackat lök…
den finns att köpa på Wistra eller Iris eller vad det heter i Stockholm! En av affärerna ligger ett kvarter härifrån på Västerlånggatan, kanske ska testa?

Just det Vistra på Kungsgatan, där finns det Klockargården-tvålar.
Javisst är Lush härligt, finns både på Götgatan och på Centralen, i Stockholm. Butiken i Venedig måste vara ganska nyöppnad? Jag minns den inte när jag var där för några år sedan - men det finns ju så många gränder att missa också…:)
Jag var där - i Venedig - förra året, senast. För fyra - fem år sedan när jag var där för första gången fanns inte.