Mormors goda bullar
Hejsan!
Jag har ett litet problem. När jag var yngre fick jag smaka några bullar av min mormor, de var helt suveräna och blev snabbt mina favoriter. Problemet är att jag kommer inte ihåg vad hon kallade dem, jag har ingen aning om vad det var för recept och jag har inte möjlighet att fråga henne om det heller.
Så jag tänkte att jag skulle försöka se om någon här ute kanske kunde komma med något förslag… bullarna var fyrkantiga, misstänker att de var gjorda på plåt och sedan skurna i fyrkanter. kladdiga och ganska söta, påminer lite i smaken om vad som kallas "lyxbullar" och kan köpas i affären… men det är inte riktigt samma smak…
Hoppas ni här inne har möjlighet att hjälpa mig :)
Hälsningar Carola

Hmmm… skurna bullar? *tänker så det knakar* Jag har ett recept på bullar med smörvaniljkräm i, där degen är helt olik vanlig bulldeg utan är mera smetig. Fast de ska gräddas i formar.
Hur är fyllningen? Smörig?

Hmm… ja, vad jag minns dem så var den lite smörig & kladdig. Det kan ju hända att hennes bullar egentligen skulle gräddas i formar men att hon gjorde dem på i långpanna….
Om du vill får du gärna lägga ut receptet på dina bullar :) Man kan aldrig få för många recept :)

…har inte glömt bort det… gräver i receptsamlingen…

#3 gräv du i din receptsamling… men känn dig inte stressad… på något gott kan jag vänta…
#4 Tack för receptet Pia. Efter att ha läst receptet så tror jag kanske att du kan ha rätt… och namnet låter också bekant…
Min fd man brukade köpa vetebrödsmix i affären och hälla i den i en lång panna
När den tas ur ugnen hyvlas margarin på över hela och sen socker på det.
De blir fyrkantiga lite klibbiga och jätte smarriga bullar