Matlust iFokus

Matlust

Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 4782 ggr
Pia
0

Lyx-bakelser på Vetekatten Sthlm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh, häromdagen åt jag en bakelse vid namn Ivoiredôme - jag saknar ord för att beskriva vilka gudomliga smaker som smekte min gom från första skeden… Så enkel och så perfekt, från utsidan till insidan… Vit chokladmousse, hallonparfait på en botten av ett sprödbakat mördegskex, och på toppen det godaste av hallon. Mmm, mmm, mmm…

Vetekatten är dess ursprung och ja den är värd varenda krona…:)

Pia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla bakelse-kompisen med mörk choklad, passionsparfait på nötbotten…nja inte riktigt i min smak, vilken tur att smaken är delad:)

Hur som helst, det finns många fina bakelser att välja på på vetekatten, ett verkligt lyxigt sätt att avsluta en måltid på och i storlek precis lagom för att tillgodose lilla sötmagens behov av sitt…:)

Sessan1
0

ok, då ska jag  gå in där nästa gång jag åker till Sthlm!

Glömde det helt och hållet  nu när jag och min dotter var där tidigare i veckan :(

Får nog skriva upp det  :)

Sessan1

Pia
0

Oh gör det, Sessan! Och deras goda vaniljbullar är så fina också…:)

Över sommaren har de visst inte afternoon tea, men om du kommer hit i höst/vinter, missa inte det då, otroligt gott och prisvärt för 65 kr!

MaMaMade
0

*Yes*! Båda låter superba men som chokladfanatiker… ;)

Åker nog ner till Stockholm i september…då blir det afternoon tea där då…står de ut m 3 intesåtystlåtna ungar månntro?

Pia
0

Det finns så många krypin där, så det finns säkert något ställe att krypa in med de 3 barna;)