godaste vegetariska pastasalladen
ge mig tips på goda innehåll till pastasallad
/Elin

Oh, det där kan man svara på många olika sätt på. Jag tycker man ska tänka på att blanda smakrika och milda ingredienser, så att den inte blir för mjäkig eller för het. Rökt skinka, salami, vitlöksmarinerade bönor är bra smakivare, eller pepprig ruccolasallad. Milt och gott är avocado, gurka, melon, sallad. Tomater och konserverad majs ger lite sötma som kan vara härligt till något rökt.
Hoppas det går bra för dig, berätta gärna hur det gick!
hehe, men jag e vegetarian 
/Elin

Visst sjutton!
Men jag tror du ska tänka på att få i både sött och salt för det. Fetaost kanske? Grillade grönsaker, typ att skära squash tunt och steka med vitlök i grillpanna.
Vegetarisk pastasallad för mig består av pasta, olja, pesto, oliver, rå lök och olika grönsaker - gärna soltorkade tomater. Mums!
Kan ätas både ljummen och kall.
jag har en fråga: om man vill få lite chilismak på pastan, hur gör man då?
Olja?
Vad mer?
vad för olja?
/Elin
Jaa, enklast är väl kanske att ha i lite färsk chili?
Eller så kan du röra ner ett par teskedar sambal oelek - chilipasta på burk - i den nykokta pastan.

#5, #6 Tycker nästan det är lättare med sambal oelek som är en pasta för att få en jämn chilismak. Med färsk chili kan det bli fläckvis grymt starkt, om man säger så.
Förresten, du Elin, jag har tänkt lite på varianter på din veggispastasallad;
- Färsk spenat, stekt halloumiost, vitlök
- Stekt paprika, mynta, kikärtor
- Tomat, basilika, mozzarella, sallad
- Gurka, purjolök, sallad, oliver, fetaost, tomater
eller bara alla dina favoritingredienser!

Den godaste pastasallad tycker jag är:
Spirale Tricolore(tre färgade pastaskruvar). Kokas och blandas varma med massor med grön pesto. Låt sedan svalna.
1 påse blandad sallad(ruccola, spenat, rödbetsblad med mera)
1 klyftad avocado
½ påse pinjenötter
3 klyftade färska fikon
3 klyftade färska champinjoner
4 delade cocktailtomater
1 kruka basilika(endast bladen)
Gör en dressing av:
1 tesked flytande honung
1 matsked Olivolja
2 tesked Hallonvinäger
Blanda i salladen. Blanda ner den kalla pasta och hyvla parmesanost över. Och servera med skålar av olika oliver. Mums!

Åh, det här är gott:
tagliatelle (eller pastaskruvar) blandas med mycket rivna morötter, eventuellt majs, bladspenat, tomater och smulad fetaost i chiliolja (finns på Lidl och är supermums!). Toppas med grillad halloumi (med lite vitlökspulver). Så gott, nästan beroendeframkallande