Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 2787 ggr
Pernilla
0

Årets godaste glass?

Mera glass! Vilken är årets godaste glass?

Själv röstar jag på Magnum jordgubb med vitt chokladöverdrag.

Glass i stora lass! Inte dumt när temperaturen kryper upp kring 30 grader!

Mandysan
0

Jag har inte hunnit med så mkt glass än..Räcka ut tunganFundersam Men hittills har Alhgrens bilar glass varit godast..:-)

johan
0

Jag tyckte Ahlgrens-glass var rätt äcklig. Alldeles för slisksöt för mina smaklökar.

Bananglassen var ok, men ingen direkt höjdare. Tur att Tip top kommit tillbaka..

Mvh // Johan

mandymoo
0

Ja tur att många gamlingar finns kvar… 88:an gäller för mig *ler*

AktieTrader
0

Årets godaste glass kommer från min glassmaskin :-) Jordgubbsgräddglass eller mörk chokladglass är riktigt smaskens :-)

Anne
0

Åh, recept på mörk chokladglass mottages tacksamt :)

Pernilla
0

Oh la la! Jag instämmer med Anne, det låter fantastiskt.

psson
0

Håller med dig! 88:an slår magnum och allt vad dem heter med hästlängder… tycker jag. :)

Tom
0

GB-glass är inte så roligt alls tycker jag. Det fungerar när det inte finns någonting annat på mils avstånd.

Jag är annars svag för kulglass och då gärna någon ägglikör eller fudge eller citronsorbet eller… ;-)

De har öppnat en ny glasservering i Mörby Centrum ovanför T-baneutgången där de säljer italiensk glass. Den är makalöst god!

Tom

Illan
0

Fy för Magnum! Det är bara Magnum, Magnum och Magnum att "välja" på i varenda hörn! Örk! Bananglassen var god första tuggan… Ahlgrens tycker dottern om… Nä, jag väljer kulglass jag. Eller den där Solero med yoghurt, den är god.

Citron
0

Åh, när vi pratar om årets glass så har jag bara en favorit. Det var dock många år sedan den fanns att hitta i frysdiskarna. Glassen hette så lite som 'Saga' och var en blandning utav skogens alla frukter. Den var så otroligt god, jag förstår inte varför de tog bort den. Fick en chock när jag en dag fick höra att den slutat säljas.

Efter glassen saga så har piggelin alltid varit min favorit. Nu på senare år verkar dock alla piggelin vara otroligt ned-frysna när man tar upp dem ur frysboxarna i affärerna.  

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Gozan
0

vaniljglass med varm hallonsås..

och Dajmstrut

Mangafreak
0

#2 Håller med dig, tur att Tip top är tillbaka. Åt den jättemycket och blev väldigt ledsen när den försvann.. men som sagt så har den ju kommit tillbaka :) Kan erkänna att jag slängde mig på glassdisken när jag fick reda på det :)

Terrierlina
0

Om det ska va GB så är 88:an godast.

Annars är det Ben & Jerry som gäller i alla väder… Har ni inte provat den så har ni verkligen missat någonting! Marsch iväg till affären Glad

Glass och Pastahuset på Vallhallavägen gör oxå god hemgjord glass som är värd att prova!

Pia
0

Ben & Jerry Dublin Mudslide…:) Mmm…

Håller med om Sthlms glasshus, där finns det mycket gott att botanisera bland. Finns även i närheten av Karlbergs station. 

88:an eller GB Sandwich om vi pratar GB, min gamla favvis päronsplitt smakar inte som den gjorde en gå i tiden tycker jag.

Här är också en glasstråd.

Robert
0

Här i Finland kostar en glasskula 2,50 Euro (ca 22 kr) vid ett glasstånd, med det får man en strut. Jag tycker det är väldigt dyrt, speciellt när vi är 5 i familjen.

Vad kostar det nu i Sverige?

Hälsningar

Robert

Sessan1
0

MAGNUM så klart är den godaste glassen jag  vet hittills Glad

pluss mjukglass då förståss, muuuums

Tom
0

Hyffsat dyr glass kostar 15 kr för en kula i strut. Två kulor kostar 25 kr.

Tom

CBA
0

88:an eller mjukglass utan sås och strössel…eller Tip Top.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

AndersE
0

I Skåne kostar en tvåkulors strut 20:- (jag tror det var goda Engelholms glass).

Och då syftar jag ändå på en strandglasskiosk (Magnarp utanför Ängelholm) som borde kunna ta vilka priser som helst och få sålt ändå…

Malena
0

Min absoluta favorit är italiensk kulglass smaken kokos så himla god! tyvärr har jag bara hittat den i Täby centrum och jag har flyttat ca 20 mil därifrån =0( Men annars är 88:an inte så tokig heller

catlin
0

Jag säger bara Pipers Glass i Hamburgsund (finns visst nån filial i Stockholm oxå) Flört Hemgjord med ekologiska råvaror. Deras hasselnötsglass - to die for. Annars Lejonet och Björnen, finns på några fler ställen. Gourmetvarning för vit italiensk choklad-glassen, superdupergod! Håll ögonen öppna under om ni åker i Sverige på semestern.

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

mandymoo
0

Kolla vilken typ du är… hittade det här o det kan ju vara kul att kika på utefter sin favoritglass…. och om man gillar flera är man schitzofren då????

Choklad
Älskar att vara i blickfånget och hatar att vara ensamma. En uppmärksamhetssökande älskare som är intensiv och ger lika mycket som han/hon tar.

Nötter
Den som föredrar nötter i glassen är ofta samvetsgranna perfektionister, men dåliga på att öppna sig i ett förhållande.

Kaffe
Lever i nuet. Har en tendens att ha för många bollar i luften på en gång och dåliga på att fullfölja. Kan ha problem att uppehålla intresset i ett förhållande.

Chokladbitar
En självsäker och ambitiös person. Mycket lojal i ett förhållande och utkämpar dina strider som om det vore hans/hennes egna.

Jordgubbar
Glassälskare som föredrar jordgubbsmak, eller annan bär- och fruktsmak, tycker om att hålla sig i bakgrunden och är ingen ledartyp. Men är personer som när de väl inlett ett förhållande tar kärleken på allvar och är seriösa.

Vanilj
Risksökande personer som ställer höga krav på sig själva. Men vaniljälskare föredrar trygga partners som kan erbjuda en stabil framtid.

Källa: Ekstrabladet