Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 958 ggr
MaMaMade
0

Dagens midsommardagen 2006!

Hej hopp alla pigga o glada!

Hur var er midsommarafton? Vi blev inbjudna till grannen så vi hade nära o bra till festen. Åt gott: olika sillinläggningar + en jättegod paj m kall cr fraiche-fyllning åt havets skatter till. Varmrätt stod alla för själva, vi åt muscovadogrillad laxfilé m jordgubbssallad (ur senaste Buffé-tidningen) o sonen fick ett par burgare. (10½ = barbar! ;)

Hade gjort en cheesecake m vit blockchoklad, toppad m vit choklad, färska jordgubbar o jordgubbsgelé men de hade gjort pavlovor i mängd så jag gick aldrig o hämtade den. Gissa om vi ska festa idag! :) Har även kvar min vickningspaj; kall laxtårta, då maten bidde sent (bönder o deras mjölkning…) o vi helt enkelt inte hann m att vicka! Så den får bli lunch idag. Till middag ska vi ta voodo-kyckling m fruktsalsa.

Vi tävlade i 2 lag kvällen genom: först ngt jag missade pga Minstan´s middag, luftgevärsskytte, brännboll o sist av allt "så ska det låta"…jag tror att mitt lag vann…*weeee*! :)

Kom isäng kl 2 inatt o blev väck kl 4 av Mellis som drömde. Hon gnällde i ca 1 h o sedan blev det lite knapert m sömnen. Kl 08.15 "ringde" Minstan så vi tog en promenix m vovven. Hundgodis i vänster ficka o kex i den högra. :) Nu har vi ätit en lätt frukost…det är ju snart dags för lunch ju o jag ska hänga lite tvätt o ta tag i odlingen. Har inte kollat växthuset på 2 dagar så det finns nog de som är törstiga är jag rädd! ;)

Hoppas att ni alla hade det trevligt, inte har för mkt skallebank o att helgen blir skön!

Pernilla
0

Oh, en fantastisk helg med sol, dopp i havet, sill, grill och lite till… Skrattande