Matlust iFokus

Matlust

Läst 240 ggr
hemul
2026-07-23 16:52
6

Lidl kan man lita på! 😃

Jag äter mycket ägg (lågkolhydratare), så när Lidl hade ägg för under 2 kr styck för M-ägg den här veckan tänkte jag så klart bunkra.

Till saken hör att jag numera har busskort och har börjat handla på en Lidl som ligger långt från mig och det är många hållplatser på linjen, så det tar lite tid. Det är nämligen enda stället där Lidl och Willys ligger på samma ställe, så trots att resan tar tid sparar jag tid och besvär på det, då jag ofta ska ha nåt på båda ställena. ICA finns också där, om så skulle vara.

Till saken hör också att jag glömde min jacka på Lidl. Det är en sån där slinkig tunn nylonsak som är så praktisk att ha med sig ifall att. Inte värd många kronor, men jag gillar den och vill inte ha besvär med att hitta en ny. Jag hade den i shoppingvagnen och la ur den när jag skulle packa varorna och där bliv den liggande.

Insåg det på bussen hem och ringde Lidl. Centralt, butikerna kan man inte ringa. Hon kunde inte koppla mig men försökte ringa butiken åt mig, men ingen svarade. Då insåg jag att det smartaste hade varit att hoppa av bussen och åka tillbaka så snart jag insåg att jackan var kvar. Så jag hoppade av, men vid det laget var jag mer än halvvägs hem. Nåja, jag fick tillbaks min jacka.

När jag kom hem efter att ha tillbringat säkert 1½ timme på buss och en god stund med att vänta på bussar och skulle föra in mina fynd i kassaboken såg jag att jag fått rabatt på bara två av de sju äggkartonger jag köpt. NU började jag surna till rejält, så jag ringde Lidl igen. 😒

Frågade om det var maxköp på äggen. Jo, det var det. Men det står det ju inte ett ord om i flygbladet på nätet, sa jag indignerat. Vi pratade på lite om maxköp och så säger hon men jag har återfört pengarna till dig. Va? Vartdå? Hurdå? Då hade jag fått en tillgodokupong på 50 kr i appen. Det räckte väl med telfonnummer, som hon så klart såg. Det var t.o.m. 5:75 mer än jag hade missat i rabatt. 😁 Antar att de bara kan ge ut jämna tiokronor eller nåt sånt. Hon ville inte ens ha bild på kvittot, bara frågade hur många kartonger jag köpt.

Ivf blev vändes en jobbig och misslyckad dag till en bra dag, tack vare en vänlig gest. 😃

• Redigerat 2026-07-23 17:15 av hemul
Carmarino
2026-07-23 17:33
2

Trevligt med personlig service, utan krångel. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2026-07-23 18:33
2

Så härligt när saker och ting funkar 🙂

/Maria

DesK
2026-07-23 19:04
2

Toppen när butikerna tar ansvar och är riktigt serviceminded 👍😊

/Désirée

Grace2009
2026-07-23 19:24
2

Till nästa gång: det står i appen om det är begränsade köpt. Bara gå in på varan så står det. Det fina med erbjudanden dock är att man kan nyttja dom flera gånger. Jag köpte två paket ägg idag, men går nog in under helgen och köper två igen med rabatt. Kanske krångligt för dig som åker buss, men kan vara bra att veta.

hemul
2026-07-23 20:44
1

Men jag föredrar dator o kollar bara där. Och där står det inte.

Märkligt att du kan köpa flera, det var väl kortpris? Brukar göra så på ICA, men då drar jag inte kortet vid extraköpen. På Willys har jag dubbla kort och "handlar åt en vän". 🙄😁

Jo, man blir glad. De kunde ju ha hävdat att det stod på skylten.

• Redigerat 2026-07-23 20:52 av hemul
Grace2009
2026-07-24 08:55
0

#5 Funkar bara med de som är "erbjudanden", inte "kuponger". Erbjudanden är mer per köpt, kan man se det. Så går hur bra som helst att gå in flera gånger och nyttja rabatten. Gjort så många gånger. Du får bara inte köpa mer än begränsningen per köptillfälle.

hemul
2026-07-24 09:45
1

Jo, kollade. Det står under Superklipp från torsdag. Tyckte det stod under Plus-priser.

Sådär gör jag också på ICA, ibland på Willys. Lidl har jag lite för långt till oavsett vilken butik jag väljer.

Kanske det är de där superpklippen de är dåliga på att sätta ut om det är maxköp för. Får kolla kopian av flygbladet för det i fortsättningen. Kollar alltid den här web-versionen, för den är tydligast och mer lättläst iom att den är uppdelad i sektioner. Har märkt andra grejer som varit fel där också.

https://www.lidl.se/c/superklipp-fran-torsdag/a10098924

• Redigerat 2026-07-24 09:48 av hemul
CasaRamon
2026-07-24 10:51
1

Just pga såna här missförstånd, så är det bra att själv skanna varorna i affären. Då ser man om priset är annorlunda, och kan rätta till innan man betalar.

hemul
2026-07-24 11:03
1

Fast det är ju rätt bra att få rabatt man inte skulle ha haft också! 😂

Värst tycker jag är när de lägger väldigt lika varor nära varandra. T.ex. fläskkarré till extrapris i ett fack och fläskkarré till fullpris i det bredvid och etiketterna är nästan identiska. Så trillar det över från det ena facket till det andra och man ser inte att man tar fel.

Fast en gång klagade jag faktiskt på Willys. På frysta räkor som var i en sån där liten frys på gaveln och hela frysraddan. Köpte flera paket och fick med mig ett par dyra som väl nån kund lagt ifrån sig där. De såg identiska ut, var bara storleken på räkorna som skilde. Konstigt nog fick jag byta - det trodde jag inte gick med frysvaror. Kylkedjan är ju bruten. Killen gav mig dessutom ett paket extra för besväret att åka tillbaka. Då blev jag riktigt kollrig! 😂

• Redigerat 2026-07-24 11:03 av hemul
Grace2009
2026-07-24 13:19
2

#7 Fast klickar du å äggen så framgår det även där max 2 paket per hushåll. Men jag förstår dig att det är lätt att missa när det inte står direkt på översikten.

bild.png

hemul
2026-07-24 16:01
1

Ja titta, det gör det ju! Men det gjorde jag alltså inte.

hemul
2026-08-20 13:43
1

Nästa vecka har Lidl bra pris på ägg igen, inte lika bra, men bra. Nu klickade jag och har noterat att det är maxköp 3 pkt. Tror inte jag lyckas med samma "kupp" en gång till. 3 kan vara lagom för att toppa upp förrådet också. 😂

Vill man ha fler är det ju bara att gå flera gånger. 😉
https://www.lidl.se/p/vardagsagg-15-pack/p11215814

OBS! NÄSTA vecka. Den där hemska "förhandsglimten" la till dagens datum.

Vardagsägg 15-pack - 32.90 kr (20.08.2026)
  • Redigerat 2026-08-20 13:46 av hemul