Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 97 ggr
DesK
1

Matlådans dag 23/3 2026

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det matlådans dag. Det är en bra och viktig matdag, som både sparar resurser och tid 😊
Bilden är gammal, men jag tycker fortfarande om den 😊

/Désirée

Carmarino
1

Måste komma ihåg att göra lite matlådor snart. Det är så praktiskt att ha i frysen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
1

Här är artikeln som jag skrev 2010, [matlåda](
https://matlust.ifokus.se/discussion/1204870/ta-med-matlada-till-jobbet)

/Désirée

Matlust iFokus är tänkt som ett inspirerande och lustfyllt diskussionsforum för alla matlagningsintresserade, gammal som ung, man som kvinna, proffskock som amatör. Här hittar du mängder av recept och artiklar om mat och bordets alla glädjeämnen. För-& smårätter & tillbehör, soppor, Fågel, Nöt, vilt & gris, Färs & korv, Fisk & skaldjur, Veggo vegetariskt, Sallader, Mjölmat, gryn & ris, Konserverat, inlagt, sylt & marmelad, Desserter, frukt & godis, Matbröd, smörgåstårtor & kaffebröd, Drycker och mycket mer.
hemul
2

Du missade min favoritdag igår. 😥

DesK
1

#3 Sorry, var lite stressad igår 😊

/Désirée

hemul
1

Känner mig lite kränkt nu, faktiskt. 😜

DesK
0

#5 Vilken är du mest kränkt över? Vermouthen eller Tiramisun?

/Désirée

hemul
1

Internationella vattendagen så klart! 😈

Tiramisu gillar jag inte och vermouthen såg jag inte, fast det gillar jag i blandningar. Antingen för sött eller för torrt som det är, men gillar "kryddningen". 😃

DesK
1

Oj! Internationella vattendagen har jag fullkomligt missat! Den är ju jätteviktig och borde firas varje dag.
Tiramisu kan vara gott, men den är svår att få balans i. Angående vermouth, så föredrar jag torr, gillar kryddigheten, som också passar i mat.

/Désirée

hemul
1

Ja! Hemliga ingrediens i köttfärssås är faktiskt röd söt vermouth. Då passar sötman.

hemul
0

Min hemliga ingrediens…