Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 98 ggr
DesK
1

Punchrullens dag 7/3 2026

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är den dammsugarens dag, för det är väl så många av oss kallar punchrullen 😊

/Désirée

Magi-cat
1

Gott! 😋

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2

Himmel vad dagar det finns 😃

En liten punschrulle kan vara gott men numera så är vissa så stora.

/Maria

hemul
0

🤮

Fridaaaa
1

Inte så glad för dem.
De med polkagris vid jul ja men inte annars.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
1

#4 vad? Finns det punschrullar med polkagris? Det har jag aldrig sett.

/Désirée

hemul
2

Inte jag heller. Men det låter ju om möjligt ännu äckligare. 😂

Kan inte med sånt där starkt sött. Har inget med mitt lowcarbande att göra. Har aldrig gillat det, inte ens som barn. Kan t.o.m. må illa om jag tvingar i mig t.ex. marängswiss av artighet.

Det där är rätt intressant faktiskt. De flesta gillar ju sött. Men en mindre del av oss gör det inte. Måste finnas två typer, på nåt sätt.

Alltså lite sött tycker jag är gott ivf ihop med syrligt. T.ex. rabarberpaj med vaniljsås, om nån sockergris inte har tömt sockerpåsen i den. Mörk choklad - gott. Vanlig choklad - för det mesta äckligt. Wienerbröd är gott, men jag sprätter bort glasyren.

DesK
0

Jag kan äta sött, men föredrar surt, beskt och salt. När jag äter sött vill jag att det också ska vara syrligt eller så vill jag har mörk choklad till. Till allt sött vill jag helst ha en stark kopp kaffe. Min mor var ännu mer restriktiv med sötsaker, den enda sötsak som jag såg henne äta ,någon enstaka gång, var Skotte till en kopp kaffe. Hon dog 1981, så utbudet av mindre söta sötsaker var inte lika stort då som nu.

/Désirée

hemul
0

Och vispad grädde! Till allt! Wienerbröd borde serveras med grädde istället för glasyr ovanpå. Jäklar vad gott det måste vara! 🤤