Bästa frukosten
Jag älskar frukost och vill alltid starta dagen med en god frukost. Ibland äter jag frukost i badet, men oftast äter jag frukost i sängen. Zaki och Nano får alltid första och sista bitarna på mackorna. Dom gångerna som jag gör omelett gör jag en macka till herrskapet Vov, som dom får dela på 😍🐕🐾
Dagens frukost är, hemgjord kimchi och surkål, färska grönsaker, mackor, te och citronyoghurt med nektarin 😋
Vad äter du till frukost?
/Désirée
- Redigerat 2025-10-04 11:40 av DesK
Macka med pålägg i regel
Eller grekisk yoghurt
Har svårt att komma på variation på frukost.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag äter sällan frukost. Har aldrig gjort.
/Maria
Vardagsfrukost: Ett äpple, morot eller päron medan Lasse och jag tar en morgon/förmiddagspromenad. Sen blir det lunch längre fram på dan.
Bästa frukosten: Mammagröt! Mannagrynsgröt men den ska vara gjord på Axa mannagryn och kokad av mamma så det är inte så ofta numera. (Går för övrigt utmärkt att äta även till lunch, middag och kvällsmat fast kanske inte samma dag.)
Lyxigaste frukosten: Klassisk hotellfrukost, stor buffé med allt från fibermüsli, frukt och frallor till pannkakor med grädde och sylt. Mums!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#3 En riklig och maffig hotellfrukost är ju inte fel 😋
/Désirée
#4: Nej, och jag är på den typen av semester så sällan så då blir det något "extra". Hade man tillgång till det ofta vore det ju inte lika lyxigt. 🙂
#5 Även jag är sällan på den typen av semester. Minns på tidigt 1980-tal, efter att jag flyttat tillbaka till Stockholm att kompisarna och jag då och då unnade oss en härlig hotellfrukost på några av Stockholms många hotell. Det kändes festligt och var riktigt mysigt 😊
/Désirée
- Redigerat 2025-10-06 07:43 av DesK
Nu har jag ätit hotellfrukost ( buffé) i 2 veckor, så nu är det dags att trappa ner lite. 🥴 Nu återgår jag till min vanliga frukost: äggröra, med tonfiskröra och paprika, kaffe med kokosfett och grädde.
Vi är på "hundpassarkollo" i Floda och åt en synnerligen onyttig frukost: kvarg, te och en kanelbulle. 😃
En stor mugg te med lite honung. Ett glas juice, ett löskokt ägg och en macka med ost och röd paprika. Efter det en stor mugg kaffe och ett korsord eller sudoku😃
Det händer väl någon gång om året😅
Till vardags tar jag med mig ett kokt ägg till jobbet och äter det på förmiddagsfikat. På helgerna blir det oftast juice och en ostmacka.
Nalle Puh - A.A. Milne
- Redigerat 2026-04-02 21:44 av Leya
Tänk så olika vi är när det gäller frukost och mat överlag! Älskar när vi kan dela våra frukost- och matupplevelser här i vår gemenskap 😊
/Désirée