Blir det ett svampår tro?
Efter en hel dag av regn så kan jag nog tänka mig att de blir ett ganska bra svamp år iaf,varit lite orolig att de skulle vara för torrt. Vad tror ni om delarna där ni befinner er? Och vad för svamp brukar ni plocka? Jag har fastnat för kantareller och taggsvamp o har 2 ställen för varje svampsort så jag ändå får min tillräckliga dos av svamp för året.
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Jag har letat kantareller i hela mitt liv men får förlita mig på affärerna 😃
/Maria
Hahahaha man ska gå där ingen tro att det finns!men det är rätt skönt o slippa allt rensande, men älskar själva letandet…o skogen i sig,när älgflugorna inte är ute
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Om det fortsätter att vara ostadigt väder, så kan det bli ett bra svampår 😊 Tyvärr är jag också rätt dålig på att hitta svamp, men vanliga gula kantareller och trattisar hittar jag ibland 😊
/Désirée
Här kommer det alltid så lite regn. Lovar de 5mm så kanske det kommer en halv. Just nu har det duggat i ett par timmar, men det ger inte ens utslag i regnmätaren. Blåsten har också förvärrat torkan. Jag har inte stort hopp om svamp.

Kan inte mycket om mat men svamp däremot har jag bättre koll på, tycker i alla fall jag. Speciellt då deras miiljöer. Och sen har jag en näsa som hjälper mig rätt sista biten. Jag kan gå runt i skogen och känner på mig när något bra är på gång; rätt ljus, en södersluttning, granar, mossan, gärna lite hasselbuskar. Hur det har regnat senaste tiden.
Jag kanske är en svamp förresten? :)
// Staffan
#5: hahaha de låter lite som att du kanske är det, känns som du har en ganska stor allmän kunskap iaf o sånt gillar jag för då har du bara en fallenhet för det. Jag tror efter regnet vi har haft här nere och solen så kommer mitt lilla svampställe vara fullt förhoppningsvis, man behöver bara passa tiden så vildsvinen inte varit där för jisses vad de hittar tillomed med minsta svamp o lämnar inget😮💨
Mvh Mayhems "hönsmamma"

#6 mayhem87
Ja vildsvinen är tuffa konkurrenter men bra näsa. Har hänt så troligt många gånger de senaste åren att jag tar mig till ställen som brukar vara bra men där vildsvinen redan varit och rensat bort allt. Det är så tydligt i och med att de bara lämnat efter sig en nyplöjd åker… :)