Vad blir det till lunch
Vad äter ni till lunch?
MVH Isnornin

I dag blir det laxspett med stekt nypotatis.
MVH Isnornin

fläsksnitzel kltftpotatis gröna ärter champinjonsås. hårdbrödmacka och ett glas iskallt vatten.
Jag brukar ta med rester från gårdagens middag. Idag har jag ätit köttfärslimpa med ost. Jättegott.
Rester oftast

Köttbullar o nypotatis:) Jag älskar nypotatis med smör:))
MVH Isnornin
Oftast rester…fast det blir inte så mkt över nu sedan vi fick vår tredje…hon äter som en häst! :) Det händer att barnen äter lunch o mor hoppar över…el tar en macka. Hoppas att det ändrar sig nu när Guben går på jobbet igen o vi börjar få en rejäl löning varje månad.
Idag blir det grillkorv o makaroner till barnen, får se om det blir ngt över. Annars får jag väl provsmaka en extra bit i em av medelhavsbrödet som står på jäsning just nu. :)
Tycker det är svårt med lunch…. måste ju helst vara nyttigt också när man helst borde tappa några, ganska många kilon….
En variant jag har kommit på nyligen är en soppa som jag en gång hittade i en av Jamie Olivers böcker.
Man fräser vitlök och ganska mycket purjolök (typ en hel till 2 port) sen häller man i kikärter från burk eller egenhändigt blötladga och kokar mjukt i grönsaksbuljong. Sen mixar man hela härligheten eller bara hälften om man vill ha lite bitar i. Enkelt billigt och ganska gott. Krydda gärna med lite sambal.

#7 Låter gott!
Jag fötsöker äta fisk ofta till lunch eftersom jag är rätt ensam om att tycka om fisk i min familj.
MVH Isnornin

hm, korv o mos på stan blev det, handlade kläder när magen upptäckte att det var lunch:)
Lunch idag blev Caesarsallad.

i dag blev det pannerad ostsnitzel potatisklyftor paprika och en svätt bea. i morrn blir det stekt fläsk med löksås å kokt potatis.

nudlar:(
MVH Isnornin
Idag fick jag ett otroligt sug efter ugnsstekta grönsaker så jag grävde upp några mandelpotatisar, skar upp ett par palsternackor o morötter, brynde lite lätt i stekpanna i olja o en klick smör. Ner i en långpanna, delade ett par hela vitlökar, hällde stekflottet över dem, saltade o pepprade o in i ugnen…åt det som det var…*mmm*!
Ååh det låter jättegott :D
Palsternackorna blir så *himla goda*! Ringlar man lite honung över blir det extra gott. Mandelpot blev precis så mumsig som eventkock tipsade mig om, kommer att fortsätta m ett par rader mandel i landet hädanefter. :)

# umm vad gott! Det tycker jag är gott till grillat och köttfärslimpa!
MVH Isnornin
Idag blir det köttbullar o Mamma Scans köttbullar. Ska iväg o plocka svartvinbär o det hastar.
Hasta la vista babies! :)

trattkantarell omelett ska jag mumsa på i dag!
MVH Isnornin
lunch….lunch..
mina mattider är nog inte dom bästa, jag äter, middag nångång på eftermiddagen efter att jag gått upp, kanske nånting på natten, och lite frukost när jag kommer hem…
så egentligen så borde mitt "kanske nånting på natten", vara min lunch, så en yoggi :D

Vad är nypotatis? Är det samma som färskpotatis eller? Har inte riktigt förstått.
O, jag vill också ha mandelpotatis.
Jomenvisst! :)

blir matiesill och färskpotatis hårt bröd gräddfil gräslök och en isande kall lättöl. gott *L*

Det blev kycklingbitar på sybilla, inget vidare men mätt blev jag;p
MVH Isnornin
idag: någon äcklig micromat, igår kebabrulle, imorgon: på matfesten i skellefteå!

Thai ränsrester:)
MVH Isnornin

Fil o flingor

en pannbiff med reduserad tomatsås på soltorkade tomater rösti och lite sockerärtter. helt ok.
Kyckling- o nudelrester. Intogs m en rejälv skvätt Nam Plah o chilisås, direkt ut burken m pinnar, sittandes i en solstol på vår garageinfart. Grannen på höger sida sågade ner vänster grannes 15 m höga granhäck (det var på tiden) bland hus, bilar o elkablar åt alla håll o kanter. Snacka om underhållning, riktigt rajraj här på byn! :)

Särna pizza.
#28 du verkar haft rigtikt skoj;)
MVH Isnornin

rester från gårdagens grillning.

…idag blir det kylskåpsfynd…(…"rester" låter så tråkigt…dessutom är jag expert på att "bygga om" saker…) =)
Lasagnebit från frysen blir det idag. Har gått och kikat på den flera gånger och bävat inför att äta upp den, men nu bara måste jag innan den går åt. :(
Lunch och lunch - två bananer, ett päron, en mandarin och ett plommon.

Lunch? Ibland blir det inte så lyckat, speciellt inte om man ska käka själv…inget kul att bara göra till en…så, idag en risifrutti, det var inte äns gott…

Ugnsbakad lax med quinoa och thai wokgrönsaker.
MVH Isnornin
Har idag tagit tag i ev begynnande osteoporos genom att äta broccoli m ostsås…el det bidde mer som soppa…mkt o tunn sås. *Godis*!
#31, detdär verkar ligga i kockarnas värld att "bygga om" mat, min mosters sambo kokade soppa på pizzasallad en gång….

Mackor med ost och vindruvor kiwi eller äpplen.

sönderkokt wienerkorv…det blev en praktisk skåra att stoppa senapen i :)
Varmrökt lax, tomater och oliver + sås av creme-fraiche.
Oj, lunchen…Guben åt gröt o flickorna fick pyttipanna tror jag men jag glömde liksom bort den. :)
Det blir oftast sushi till lunch.
Idag blev det en god sallad med knaperstekt bacon, färska bondbönor, hemgjorda krutonger på surdegsbröd, lite tomater från trädgården, romansallad och ett pocherat ägg. Jättegott!

#44 låter smaskens:)
Jag ska till o äta fil och havre ringar (har inte tid med lunch i dag, har fullt upp med att baka;)
MVH Isnornin

idag bidde det en ostfralla hos frissan, den var så där men frisyren är jag supernöjd med och det kanske var viktigare :)

I dag blir det ugns/folie bakad lax, kokta potatisar o morötter och svartabönor:)
MVH Isnornin

Ägghalvor toppade med en liten klick opastöriserat smör, en rejäl klick löjrom och några bitar rödlök.

Skollunch-Potatisbullar med keso och lingonsylt (hälften keso xD)
Helena

Jag har snöat in på lax jag trör jag äter det i dag också;)
MVH Isnornin
Sitter just nu och äter prinskorvar med ketchup :P Värmde dem i micron, hade inte tid till annat.

Ugnsrostade grönsaker..palsternacka selleri lök/purjo morötter paprika ja man tar det man har hemma och kan ju serveras till det mesta typ biff,kycklingfilé, rökt skinka..bara fantisera lite
eller vad kylen tillåter
Idag blir det resterande älgsteksrullader m gorgonzolafyllning från gårdagens middag till lunch. Till det ska vi äta en potatiskaka som står i ugnen o bryner på just nu.

svarta o röda bönor och värmda potatisar o morötter:)
MVH Isnornin
Rester från igår, bönbiffar med rotmos och honungsrostade sötpotatisstavar.
Havregrynsgröt o kokt ägg till Guben o Minstan. Jag nöjde mig m ett kokt ägg + några ansjovisar…gröt kommer upp igen för mig.

Fullkornsris. köttbullar o pumpafrön.
MVH Isnornin
Både jag och min man har alltid matlådor med till jobbet. Jag arbetar 80 % och har så att säga en dag fri till matlagning. Det jag förlorar på att inte arbeta heltid tjänar vi nästan in på att inte äta ute varje dag. Desutom har jag en dag som jag kan ägna mig åt det jag tycker är roligt, nämligen att laga mat. Praktiskt va…?
/Maria

omelett
MVH Isnornin

Hafregrynsgröt med äppelmos
MVH Isnornin

Tacofisk och ris:)
MVH Isnornin
Idag äter jag omelett med kycklinglårfile och basilika :)
Gårdagens middag.
Idag var det jul lunch :D
Idag blev det en low carb burgare från max. God fast det inte var ngt bröd till :)

Tacofisk i dag igen:) mums;)
MVH Isnornin
Idag har jag käkat mackor hela dan..kanske skulle få i mig nåt annat också :P
Helena

korngrynsgryta och smörgås:)
MVH Isnornin
Om jag får välja springer jag och köper en nygräddad baguette med ost, torkad skinka, oliver och någon god sallad eller böngroddar. Till det kaffe och juice :)
Idag blev det övebliven fisksoppa

Korngrynsgryta i dag igen, den var godare i dag;) man blir så lagom mett av den tycker jag… jag åt en smörgås med olivfärskost och rödlök på! Mums:)
MVH Isnornin

Idag blir det kokt potatis, fiskpinnar, hollandiesås och gräna ärtor.
Idag blev det korvstroganoff till lunch.