Campingkök/ utekök
Jag gillar campinglivet och sedan några år så bilcampar jag. Detta är en mycket enkel form av camping, som fick ett rejält uppsving i samband med pandemin.
För att campinglivet ska bli njutbart och fungera på ett bra och bekvämt sätt behöver vi en del utrustning, varav en del saker finns i våra vanliga kök, men annat kan vi behöva komplettera med. För mig funkar plastlådan i bilden jättebra och den är också en bra extra avställningsyta. I den förvarar jag mycket av det som jag villhöver, när jag ger mig ut. Förra sommaren blev jag med en tvålågig ihopfällbar gasolspis, som är toppen och underlättar en del, ofta vill vill vi ju ha mer än en låga, när vi lagar mat.
Med den här utrustningen tar det mig ca 20 minuter att packa bilen och ge mig ut på rull. 😊 Helt magiskt att kunna stanna på en vacker plats och ta fram lite godsaker, laga till och bara njuta 😍
Bild 1 utrustningen synlig
Bild 2 utrustningen packad för bilen
Vilka favoriter har ni för ett njutbart camping/ uteliv?
/Désirée
- Redigerat 2025-04-15 19:30 av DesK
Imponerande 😃
/Maria
Samma här - imponerande.
Jag är inte mycket för camping nu på äldre dar, men när jag var barn och fick följa med mormor och morfar var det så häftigt. Deras lilla tält, det där smarta setet med bord och pallar som man kunde packa ihop. Gummimadrasserna (jag kan fortfarande känna doften) och sovsäckarna. Gasolköket, det där improviserade och enkla - det var så mysigt. En regnig natt i Dalarna fick jag sova i bilen för det var lite blött i tältet. Allt var mer primitivt då (50-tal), det fanns inte samma sorts liggunderlag eller lätta, isolerande sovsäckar.
#2 Jag använder mina vanliga sängkläder, äger inte ens en sovsäck. Bilcamping är ju en mycket enkel form av camping.
Om inget oförutsett inträffar, så bär det av på en liten bilcampingtur imorgon 😊 Vi har magiskt sommarväder här nu, så kan inte vara borta så länge, men gott att komma ut en liten sväng i alla fall 😊
/Désirée
- Redigerat 2025-06-12 21:24 av DesK