Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 181 ggr
Soligajag1
1

En enkel fråga?

Hur lagar ni era grytor?
Av kött, kyclling eller det ni använder.

Intresserad utav ers åsikter och kommentarer, tack.

Soligajag1

HH 🙂

Maria
3

Jag lagar alla möjliga grytor. Av både kyckling, kött, lever, färs, korv, fisk osv.
Beror alldeles på vilket recept.

Oftast med mycket grönsaker i.

/Maria

• Redigerat 2025-02-18 10:43 av Maria
Torparmor
2

Det mesta jag gör är gratänger, grytor eller bondomelett

Gratänger är rätt snabba att göra och jag har nästan i vad som helst. Oftast blir det restslattar från kyl och frys.

Grytor långkokar jag ibland på spis men mest i ugn. Här blandar jag inte lika friskt som med gratängerna. Har oftast en eller två huvudingedienser som jag varierar med grönsaker, kryddor och egen kokade inläggningar/såser.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Okej , tackar så mycket.
Nu blev min köttgryta klar,
Ska äta med bröd bredvid.

Jag hade lök. Paprika. Morötter. Palsternacka, potatis, kryddor. Fond, till slut hade jag i hackad persilja. 😀

HH 🙂

flocken
2

Egentligen allt förutom korv. Kan- inte- äta- korv.

Kött, kyckling, färs, bönor

Pasta eller ris.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Torparmor
2

Vi har precis ätit upp de sista resterna av vår receptvariant av Orrholmens laxgryta. Laxfile, hummerfond, CF, grädde, dijonsenap, röd- o gullök, chilipulver, vitlökspulver, paprikapulver, citronsaft och mycket dill.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

DesK
1

Jag gör grytor av många olika slag. Långkok kör jag i min Crock Pot. Idag gjorde jag en liten gulaschgryta på en köttrest och kompletterade med lite röda linser. En annan favorit är klassikern dillkött gjord på kycklingfilé. Fiskgryta med mycket grönsaker och saffran gör jag då och då. Vegetariska grytor är också gott. För mig är grytor klassisk vintermat, men jag gör också en del grytor, när jag är ute på bilcamping 😊

/Désirée

Soligajag1
1

#6:

Ojoj, , inte illa. 😀😃😋
Massor med goda grytor du lagar.
😀

HH 🙂

Tarotstollan
2

Jag gör grytor på quorn bitar och sen bönor, lök och grönsaker av alla de sorter som finns hemma. Jag blandar hej vilt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
0

#8:

Ha ha . . 😀😆🤣
Det låter som jag.
Jag blandar hejvilt , olika grönsaker.
Nu blev det en köttgryta, tog det jag köpte på Hemköp.
Morötter, palsternacka, gul lök, paprika, oxbuljong, kryddor .
😀nu tog jag fläskkarré, skar den I bitar , tog min gryta, hade I smör. Köttet, la på salt , svartpeppar. Lök.

Stekte detta. , sen i med morötter , palsternacka. Stekte detta, hade på kokande vatten.
Sen buljongen, smakade av.
Sen i med paprika, potatisen sist.
Persilja det sista. 😀👌
Mums va gott.

HH 🙂