Matlust iFokus

Matlust

Etikett: köksutrustning
LĂ€st 216 ggr
Maria
1

Nackdelen med gas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu har jag gjort det igen😃

Jag glömmer mitt förklÀde. Jag skulle strÀcka mid till ett skÄp snett ovanför spisen.

/Maria

• Redigerat 2024-09-21 16:36 av Maria
Vixxen
2

Oj!
Hoppas allt gick bra!

johan
2

#0: Jag Àlskade gasspisen jag hade en gÄng. Men jag mÄste ÀndÄ sÀga att induktion ger mig allt som var bra med gas, men utan nackdelarna. T ex risken med att göra som du gjorde nu.

Och att gas Àr sÀmre för hÀlsan.

Mvh // Johan

Maria
1

Nu fick jag med bilderna.
Tack ja det gick bra😉

/Maria

Maria
1

#2 Hur tÀnker du med hÀlsan?

/Maria

beem
2

Skönt att det gick bra.
Det Àr lÀtt hÀnt.
Hemma Àr det el men i stugan gasol och dÄ mÄste jag tÀnka 2 gÄnger sÄ inget hÀnder.

Sorg Àr kÀrlek som blivit hemlös
Sorgen Àr kÀrlekens pris

Magi-cat
3

AjdÄ, Maria, tur att det gick bra ÀndÄ! Gas verkar lÀskigt tycker jag.
đŸ€—

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2

Jag Ă€lskar min gasspis i vanliga fall 😃

/Maria

johan
1

Mvh // Johan

Har du gasspis hemma? Forskare funnit att matlagning pÄ en gasspis kan avge mer giftiga nanopartiklar Àn en dieselbil.
Magi-cat
1

#7 FörstĂ„r att man vĂ€njer sig. 🙂

DesK
1

Maria, tur att det gick bra ÀndÄ!
Jag Àlskade min gasspis, Àven om den var svÄrare att rengöra Àn en elspis.
Induktionsspis hade jag svÄrt för att bli kompis med, bl a eftersom den stÀngde av sig i tid och otid. Tycker faktiskt bÀttre om min vanliga glaskeramikhÀll.
Nu har jag en liten gasolspis till mina campingĂ€ventyr och den Ă€lskar jag ocksĂ„ 😊

/Désirée

Maria
2

#8 Ah tack.

Det stÄr att en köksflÀkt kan hjÀlpa men jag tÀnker att de har vÀl de flesta fast man anvÀnder sÄ klart inte den om det inte osar.

/Maria

CasaRamon
3

Man bör vara extra försiktig med att böja sej över gasspis, dĂ„ vĂ€rmen gĂ„r högt upp. En vĂ€n till mej, hade en nylonmorgonrock, som fattade eld och smĂ€lte Ă€rmen som fastnade över hela armen. Hon fick senare amputera armen. 😱

Magi-cat
2

#12 Men sĂ„ fruktansvĂ€rt! 😱 Det dĂ€r med gas lĂ„ter livsfarligt 

Maria
3

#12 Tack och lov har jag bara brĂ€nnt lite klĂ€der och nĂ„gra trĂ€slevar😉 Vi har haft gas i mĂ„nga Ă„r.

Vilken grÀsligt olycka.

/Maria

CasaRamon
1

I Spanien har dom flesta gasspis och gasvÀrmare, just pga att elen Àr sÄ dyr dÀr. Betydligt dyrare Àn hÀr hos oss. Det hÀnder ofta olyckor dÀr med gasvÀrmare som exploderar, tom blÄser ut hela lÀgenheter. Antagligen för att man har för gamla slangar. Slangarna torkar ut efter en tid. Dom datummÀrks numera med bÀst före-datum. Det ska man kolla noga pÄ.

Lona
0

Shit, jag som redan Ă€r nojig över min gasspis.😼
Det Àr lite bortslösat med en restauranginredning hos nÄgon som mest Àter mackor eller mikrar fÀrdigmat.

"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
3

#15 Min man Àr noga med slangarna och har bytt nÄgra gÄnger.

/Maria

Sindri
1

#15: Tack och lov blir induktion allt vanligare ocksÄ hÀr, men de stora gasvÀrmarna skrÀmmer mig. NÀr vi hyrde förut fanns sÄna ibland, men vi anvÀnde dem aldrig.

Torparmor
1

NÀr jag var barn hade vi stadsgas ett tvÄlÄgigt kök och en separat ugn som under sommaren stod pÄ vedspisen. Det gick inte att ha blommor inne de tÄlde inte gasen. Vartefter hyresgÀsterna flyttade ut och pappa gjorde om till större lÀgenhet sÄ blev det el plus vedspis och gasen kopplades bort.

LÄt dagen idag bli din bÀsta hittills!