Matlust iFokus

Matlust

Etikett: veggo-vegetariskt
Läst 726 ggr
Anne
0

Hel meny med sojabönor?

Som många av er vet har jag en matblogg. Ibland deltar jag i små events, när man lagar mat på ett visst tema. Om ett par veckor är det dags för en riktig utmaning för mig - mat med sojabönor. Alltså, oj, jag som typ inte använder sojaprodukter alls, ever. (Utom helt vanlig sojasås, då.) Så nu behöver jag nog lite inspiration vad ska jag hitta på? Både mat och dessert, helst. Tips?

Pia
0

Oj, låter kul! Själv har jag aldrig ätit en sojadessert som tilltalat mina smaklökar. Rynkar på näsan Däremot så brukar grytor med sojabitar vara riktigt goda. Glad

Anne
0

Grytor med sojabitar? Hum, funderade på nån typ av friterad tofu kanske, kan det vara nåt? Borde ju vara så förklätt det kan bli menar jag Flört Kanske sött - om man panerar med typ kokos och steker, och så lite sirap och glass till hum. Funderar på att leta upp rena sojabönor - edamame - till förrätt, men vete sjutton var det finns. Kanske japanska torget har?

clivia
0

Kan du inte göra någon god sallad med sojabönor? Och kanske kan du göra typ crema catalan med sojamjölk? Hum. Ska fundera mer.

Illan
0

Hehe - inget seriöst inlägg alls - men du kan köpa typ vad som helst och nog fasen ingår soja i innehållsförteckningen. Något man blir väldigt medveten om när man ska utesluta soja på grund av allergi. Ni som inte har allergier läser förmodligen inte innehållsförteckningarna särskilt ofta, men när man får en allergisk tös så är man så illa tvungen. Och då inser man vad mycket skräp vi stoppar i oss. Och vad fabrikanterna använder som utfyllnad typ soja.