Dagens på er den 11 juni! :)
Alla trötta idag? Blev det jobbigt m fotbollen igår? ;)
Fick lite sovmorgon idag, Minstan ropade inte förrän 06.50 o morgonens frukost förlöpte utan att mamma fick magkatarrskänningar.
+22 ute, lite disigt o sval bris från norr men man kalla det för sommarväder, helt klart! Vovvepromenixen gick bra utan koppel, tyvärr fick hon ett tokil här hemma i jagade ungtjurarna så nu har hon koppelstraff ett tag. Fy vad tonåringar är jobbiga! Kalla plättar m blåbärssylt till lunch, inte så dumt o lätt tillagat när man har rester. ;)
Nu ska sonen få roa Minstan medan jag plockar in lite saker i husvagnen. Sedan ska han få gå en sväng m hunden. Ska gilla kycklingspett till middag. Är sugen på sathe men då vill jag ha jordnötssås till o jag har inte alla ingred hemma…vem vill stå o röra i ½ h förresten! (Jo, det är den enda såsen som duger åt mig :)
Marinera i lite olja m vitlök o chili kanske. Vad mer? Tror jag har en skvätt Louisiana-krydda kvar…blir nog gott. Ha en skön dag alla!
Morgon! Idag pallrade jag mig inte ur sängen förrän vid tiotiden. Njöt av ett gott valnötsbröd till frukost, och förstås med helgens måste, kokt ägg.
Till lunch blir det en pitaburgare från Världens Bästa Gatukök, och till middag tänkte vi slänga ihop en omelett med chèvre och chorizo, recept finns i senaste numret av BBC Good Food. Och så måste jag baka till en grillkväll imorgon, med jobbet. Tänkte göra Mazarinrutor och Norrlandsdrömmar, från boken "kyrkkaffe". :)