Det är skillnad på olika baconsorter
Jag älskar bacon och äter det då och då. Det godaste bacon som jag har ätit var det som jag åt i London, för x antal år sedan. För ett tag sedan hittade jag varmrökt Bohusbacon bland svinnsmarta utbudet och köpte med mig 2 paket hem. Det är ett riktigt gott bacon, som dessutom var i bit, gissar att det finns liknande av andra fabrikat också. Pm ni hittar det, så testa, ni kommer inte att ångra er (förutsatt att ni gillar bacon)
/Désirée
Tack för tipset 🙂
/Maria
Gillar bacon men kan inte äta för mycket av det. (Salt är inte bra för blodtrycket.) Så det blir inte att jag äter det så ofta. Tror inte jag har sett Bohusbacon här i Skåne, men jag har förstås inte letat heller. 🙂
Har två paket kalkonbacon i frysen. Är det någon som har smakat det? Gillade ni det i så fall? Själv har jag inte gjort det, men det börjar nog bli dags nu.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2 Det finns liknande bra bacon i Skåne, kommer tyvärr inte ihåg vem som tillverkar det. Kolla bland dom mindre charktillverkarna. Detta bacon är så smakrikt att det räcker med en liten mängd 😊
Jag har testat både kyckling- och kalkonbacon. Smaken är det inget fel på men det är för torrt, alltså för lite fett i dom.
/Désirée
#3: Vi har en rätt fin butik här i stan, som säljer lokala råvaror. Tror de brukar få in stekfläsk ibland. Tycker det är nästan godare än bacon. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Låter som det som brukar kallas rökt sidfläsk, d.v.s. varmrökt fläsk i bit. Ska kolla efter den sort du köpte, har inte sett den på Willys här.