Matlust iFokus

Matlust

Etikett: matprat
Läst 121 ggr
MonicaLagerquist
1

Att laga mat åt många

Är du van att laga mat till många eller är du mest van att bara laga mat åt dig själv.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

Numera lagar jag mat till mig och min man men jag gör ofta mycket mat så att det räcker till matlådor.

Förr var vi ofta flera vid bordet när sonen alltid bjöd kompisar på middag.

/Maria

Sindri
2

Bara till mig själv lagar jag aldrig, även om maken är borta. Då har jag i regel matlådor i frysen, eller så lagar jag för några dagar.

Varannan söndag är vi 8 personer i familjen, och jag lagar gärna mat till ännu fler. Har så gott som alltid gjort allt själv till bemärkelsedagar. Till min 50-årsfest gjorde jag förrätt, varmrätt och dessert till 90 personer. En utmaning, men roligt var det.

Carmarino
1

Lagar nästan bara mat åt mig själv, men då lagar jag rätt mycket. Vill ha matlådor i frysen så jag slipper laga mat för ofta.

De få gånger jag bjuder på middag så är det aldrig fler än 2-3 gäster, och det händer högst 1-2 gånger om året.

Matlagning hör inte till min favoritsysselsättning direkt. 😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
1

Vi är bara 4 st i min familj. Men ofta är övriga familjen här och då blir vi 8 st.
Lagar även mat på våra kalas då vi kan vara mitt 30 st.
Det är alltid jag och min man som sköter ex nyår och grillkvällar med mat.
Vi tycker det är så roligt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Undertaker]
1

Jag brukar laga till mig själv, max 4 personer. Blir det fler än 4 börjar jag få svårare att uppskatta hur mycket som kommer att gå åt.

Fridaaaa
1

Lagar främst bara till mig, sonen och sambon.
Sällan jag lagar mat till fler. Föredrar att inte laga till många.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
1

Är van att laga mat åt många.
Har ju dessutom jobbat som kokerska .

Stolt ägare till tre La permer

Scorpio97
1

Lagar i princip bara mat åt mig själv och är mest van vid att laga bara en portion. När jag lagat åt fler har det rört sig om 2-4 personer. Så ingen vana alls av att laga till fler än så :)

//Jessie

DesK
0

Har alltid älskat att laga mat. I samband med festligheter har jag oftast gjort buffémat, tycker det är enklast att tillgodose olika preferenser och allergier på det sättet.

/Désirée

Sindri
1

#9: Håller absolut med dig, speciellt sommarfester, studentmottagningar etc. Men ibland fungerar det bara med sittande.

Maria
1

Ja himmel så många fester man haft…

/Maria

Sindri
1

Ja, det är minnena man lever på när man blir äldre. Allt annat är förgängligt. 😊