Oj! Så mycket nyttigt!
Jag har fått höra att jag hade en så färgglad korg med mat att kassören blev glad. Jag hade handlat en himla massa olika grönsaker :)
Jag tittar på din bild och visst är det mycket nyttigt där men ändå "vanliga" saker tycker jag så man undrar vad hon brukar i sina kassar 😉😃
/Maria
Jag tror det var handling inför julen och vagnen var fulproppad. En äldre man tittade på vår vagn och sa "det var det dj……aste så mycket mat"
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#1 Härligt! 😊👍
#2 Javisst, det är ju mest vanliga saker, det lite ovanligare är ju dom fina franska bifftomaterna och löken i plastpåsen, som är en mild och god sort.
/Désirée
Glömmer aldrig när jag köpte en sån där fryst tårta, typ Frödinge och en läsk en typ tisdag. Damen bakom mig i kön "oj, här ska det firas med finfika mitt i veckan." Japp, det skulle det.
Har själv jobbat i kassan på ICA och jag brukade tycka det var rätt spännande att se hur olika folk handlade och typ hur mycket (eller lite) man fick för typ en 500-ing. En del kunde verkligen konsten att fylla en hel kundvagn för inga pengar alls, medan vissa inte ens fick en halv plastpåse för en löjligt hög summa.
Jag förstår damens kommentar. Jag blir olycklig av att se så mycket "icke-mat" i kundvagnarna.
För några veckor sedan gick jag förbi en kvinna i en butik som i mobilen beklagade sig för någon om hur oerhört dyrt allt blivit. Ett par minuter senare såg jag henne lasta på 4 st 2-liters läskflaskor i vagnen.
Då kan man ju undra…..
#6 Sindri, jag har också reagerat, genom åren, på vad många har i sina kundvagnar, mycket inte-mat och lite bra mat, är alltför vanligt och jag tycker inte att det har blivit bättre med åren.
/Désirée
#5: I min familj är det antingen jag eller min far som fixar handlandet. När jag handlar får vi mat åt hela familje som räcker en vecka + rester för veckan därpå. Kostar aldrig en förmögenhet och jag ser till att saker används.
Min far handlar nästan dagligen till olika rätter men lagar dem aldrig och slänger i slutändan. Slutar oftast även med att det blir betydligt mycket dyrare när han väl handlar mer.
Skillnaden är väl att jag planerar och har fått det väldigt inpräglat i mig att man ska vara sparsam och använda allt. Han lever enligt mottot ”Det finns ju pengar på kontot”.