Omelett på äggvita
Är det något ni testat?
Sonen har Pippi på att göra pasta carbonara och det blir en massa äggvita över.
Nu har jag tagit fram mangold till ikväll och tänkte höra någon form av omelett på äggvitan
Stolt ägare till tre La permer
Här är ett recept där man behöver 8 äggvitor - ifall du har väldigt många över. 😊
Gissar att man kan variera fyllningen efter det man tycker om och har hemma.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tack för alla tips.

#4: Omelett är svår att få att bli vacker. Huvudsaken är att den var god. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tänker på de fint formade omeletter man går i Thailand.
Man pekar på vad man vill ha i sin omelett och den fixat koken det på nolltid. Då goda veckors och krämiga.
#6: Ja, fast de är väl gjorda av proffs som lagar omeletter dagarna i ända. 😊
Visst kan man göra omelett på bara äggvita, men det blir ju så mycket godare med hela ägg.

Jag gör hellre omelett på dem än kastar dem.
#9 Det är en mycket bra inställning 👍😊 Man kan också frysa äggvitor.
/Désirée

#10 Jo visst kan man det men då ska man ju ha en plan för vad man ska göras med den sen.
#9: Såklart så kastar man inte. Om jag får äggvita över, så har jag dom i en skål i kylskåpet och använder när jag ska göra äggröra tillsammans med helt ägg. Med andra ord, dagligen. Äter äggröra till frukost varje dag.