Matlust iFokus

Matlust

Etikettertipsfisk
Läst 73 ggr
Eda
5

Tips till inlagd-sill-hatarnas vänner!

Jag tillhör minoriteten av svenskar som inte gillar inlagd sill. Inte heller gillar jag gravad lax och Sushi, det är nog främst något med konsistensen jag finner motbjudande.
Stekt sill med löksås tycker jag däremot om, så nu idag på midsommarafton kom jag på den briljanta idén att medan min man åt Matjessillfiléerna som de var åt jag stekt Matjessillfilé med stekt rödlök, crème fraiche (jag hade ingen gräddfil hemma), gräslök och färsk svensk potatis – faktiskt jättegott!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Carmarino
1

Tycker inte heller om sill och gravad lax, eller rättare sagt så tål jag det inte. Att jag dessutom inte tycker det är gott heller gör det hela lättare. 😊
Fast det innebär att stekt sill inte är något alternativ för mig. Står inte ut med lukten ens. Så jag håller mig till färskpotatisen, köttbullarna och prinskorvarna. 😋

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zadeira
1

Har aldrig gillat sill, och har svårt för fisk och skaldjur överhuvudtaget. Den enda fisken jag äter är lax. Ibland makrill i tomatsås.