Matlust iFokus

Matlust

Etikettermiddagstipsmenyermatsedlar
Läst 96 ggr
DesK
3

Zeinas Ramadanmenyer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varje år vid Ramadan lägger Zeina Mourtada ut en meny i veckan anpassad för Ramadan. Recepten är alltid trevliga och bra och kan naturligtvis lagas och ätas även av dom som inte firar Ramadan.
Önskar alla som firar Ramadan en fin och god fasta.
Meny 1

/Désirée

Ramadan Mubarak! Under hela fastemånaden ramadan kommer jag att dela med mig ramdanmatsedlar fulla med goda recept. Dessa matsedlar är mycket populära varje år även bland er läsare som inte fastar. Jag vet att det är nästan omöjligt att hinna eller orka laga alla dessa rätter som jag föreslår varje dag. Jag har skrivit en […]
  • Redigerat 2024-03-10 10:15 av DesK
Staffan
1

Varje meny innehåller soppa, huvudrätt, efterrätt och "suhor".
Det sistnämnda har jag aldrig hört talats om, vad är det för någonting? Finns det en svensk motsvarighet till det ordet?

// Staffan

Grace2009
1

#1 "Suhor är den sista måltiden man får äta innan det är dags att börja fasta igen. Det är viktigt att dricka ordentligt och äta något stärkande." Källa: https://zeinaskitchen.se/suhor/

Jag publicerade första Ramdanveckomatsedel HÄR! förra veckan och det var mycket uppskattat av er. Det glädjer mig att ni gillade den. Jag kompletterar nu veckomatsedeln med suhortips. Suhor är den sista måltiden man får äta innan det är dags att börja fasta igen. Det är viktigt att dricka ordentligt och äta något stärkande. Här kommer förslag […]
Staffan
1

Där ser man, då fick jag lära mig någonting nytt igen. Tack för svaret! :)

DesK
0

/Désirée

Hoppas att alla ni som fastar har en fin och välsignad ramadan och jag hoppas att mina matsedlar underlättar för er. Ni var tusentals som klickade på förra veckans ramadanmatsedel. Det glädjer mig att ni uppskattar dom. Dom vanliga matsedlar är tillbaka om 3 veckor, till er som saknar dom hittar ni dom HÄR! Och […]
Pyttelite
0

Dags igen för Ramadanmenyer:

https://zeinaskitchen.se/tag/ramadan/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Inlägget är låst för nya kommentarer