Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 240 ggr
MonicaLagerquist
1

Fisk på tisdagar

Äter ni frisk på tisdagar.Förr var det vanligt att man åt fisk på tisdagar.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
3

"Förr i tiden var fiskare, precis som de flesta andra, religiösa och jobbade därför inte på söndagar. Därför fanns det ingen färsk fisk på marknade förrän på tisdag morgon"

91Marran
1

Så var det när jag gick i skolan.

Mvh
Mig

Fridaaaa
2

vi äter ingen mat på specifika dagar utan kör det vi känner den dagen :)
Däremot förskolan överlag (inte alla veckor dock) och även ofta äldreomsorgen, kör fisk tisdagar och soppor torsdagar

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2

Här har fiskbilen stängt på måndagar.

/Maria

DesK
0

Vi äter inte viss mat på bestämda dagar längre, men jag har ibland funderat på att ge det en nystart.
Jag tror alla fiskbilar har stängt på måndagar.

/Désirée

Pyttelite
2

Riktiga fiskaffärer har stängt på måndagar.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

MonicaLagerquist
1

Vi äter fisk lite nu och då.Inte på någon speciell dag.Vi handlar ju bara en dag i vekcan och skla det bli färsk köpefisk måste det ju bli dagen då vi handlar eller dagen efter.

Sindri
0

Sedan gammal vana handlar jag tisdagar och fredagar. Då blir det fisk eftersom vi kan köpa färsk då. Soppa eller burgare av fryst fisk och skaldjur kan det bli andra dagar.

Vixxen
0

Tål inte fisk. Så här blir det aldrig fisk!

moln50
1

Jag äter fisk minst två gånger i veckan fisk är nyttigt

Maria
1

Vi äter också mycket fisk men inte bestämt till någon veckodag.

/Maria

Garm
1

Åh, jag önskar jag åt fisk varje tisdag! Jag äter fisk alldeles för sällan, för jag är så himla dålig på att tillaga fisk och har så trist fantasi när det kommer till vad jag kan göra med fisk.

Lia
2

I skolan var det fisk på onsdagarna på skolorna här omkring. Vi fick väl resterna, haha! Jag äter sällan fisk nu för tiden, men tackar inte nej till varmrökt fisk och vissa skaldjur.