Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 1628 ggr
Karmatarerskanise
0

Vad tycker du är jobbigt att diska?

Usch, finns inget som är jobbigare att diska än en gjutjärnsgryta tycker jag :/ Så stor och tung och otymplig!

Vad tycker du är jobbigast att diska?

Ulf-S
0

Gjutjärnsgrytan är rätt jobbig, men otympligast är ugnsplåtar, långpannor…

MaMaMade
0

Allt som måste handdiskas…! Oskyldig

bubbelbubbel
0

haha, måste nog hålla med er alla tre !
men gjutjärnsgrytan är riktigt tung..
och plåtarna så har man ju vatten i hela köket…

kanske är mitt fel då jag inte har nån diskbänk….:P

chinerunner
0

Hörru Karro!

Kan vi inte få se en bild på ditt kök som inte har nån diskbänk? Glad

Maria
0

Ingen diskbänk…???

/Maria

Karmatarerskanise
0

Haha ja det verkar lite mystiskt :D

Sovgott
0

Håller med dig, Hera. Gjutjärnsgrytan får alltid min sambo diska! På andra plats kommer kastruller som något har bränt fast i botten på. På tredje plats kommer bunkar som jag har gjort bröddeg i. Hela diskborsten blir klibbig av deg! Ledsen

[Asta]
0

Sovgott - den där brödbunken. Om du häller riktigt kallt vatten i bunken direkt när du är klar brukar man nästan kunna hälla bort degresterna sen.

Själv hatar jag grötkastruller. Tack och lov är det ingen av oss som äter gröt men jag har en mor och en syster som äter havregrynsgröt och jag fixar inte det där gläggiga. Huva!

Och som någon skrev - plåtar - jag, som ändå har en diskbänk, lyckas alltid hälla vatten över halva mig.

bubbelbubbel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha!! nu hörde jag ju hur dumt det lät !
jag har ju en diskbänk, men jag har ingen i rostfritt stål, som så många andra. och en bänkskiva i ek är inte glad i översvämning av vatten. :P

hm, min sambo har rymt med min kamera *morr*
så ni får hålla till godo med denna. :P

Karmatarerskanise
0

Aha du menar så :) Ja den var liten den.

chinerunner
0

Men ändå ett snyggt bubbelkök!

Karmatarerskanise
0

Javisst var det snyggt :)

bubbelbubbel
0

men tack :D så snälla ni är ! :D

clivia
0

muffinsplåten tycker jag är jobbig att diska! Usch. Men jag stoppar den helt sonika i diskmaskinen fast man egentligen inte ska…

KaptenKarin
0

Jag håller verkligen med dig! Men jag tycker att det blir bäst mat i gjutjärn och det är på nåt sätt roligare att laga mat i en sån. Men det är fruktansvärt att diska.

Martin
0

Ingen som diskar de rektangulära rivjärnen? Omöjliga att diska rent på insidan när man rivit på minsta rivsidan :o)

mvh Martin

Sovgott
0

Jag glömde… Det värsta av allt att diska är nog ändå stora silar och durkslag!