Annons:
Etiketterfruktmarmeladsyltrecept
Läst 201 ggr
Carmarino
2021-06-16 17:50

Recept nektarinmarmelad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

När nektarinerna börjar bli mogna kan man göra en god marmelad på dem. Jag använder det här receptet (bild 2). Har dock märkt att marmeladen blir rätt lös, så vill man ha den fastare kan man lägga till 1-2 dl syltsocker. Har inte citronsaft i min marmelad; dels för att jag inte hade några citroner hemma och dels för att jag tycker det går bra utan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 2022-04-23 21:05 av DesK
Annons:
DesK
2021-06-16 17:59
#1

Tack för receptet. Ska försöka göra det någon dag nu snart 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Carmarino
2021-06-16 18:02
#2

Lycka till. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2022-07-13 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Gjorde nektarinmarmelad idag, eftersom det var extrapris på både nektariner och syltsocker. Det blev "2,5" burkar, fyllda till brädden, d.v.s. två burkar à 700 gram och en hälften så stor burk.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2022-07-13 11:35
#4

Så gott😋

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: