Matlust iFokus

Matlust

Etiketter: matpratfrukt
Läst 163 ggr
DesK
2

Ät 5 frukter och grönsaker dagligen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det pågår en kampanj - ät 5 frukter och grönsaker varje dag. Det är jättebra, men bara 5, frågar jag 😊 Redan till frukost överskrider jag oftast 5 grönsaker 😊 Frukt äter jag dock inte så mycket av, men det blir någon frukt dagligen. Till frukost blir det alltid rättika, paprika, gurka, surkål och kimchi. Kimchin innehåller vanligen en blandning av olika grönsaker och någon frukt. Bild på en vanlig frukost. Länk till säsongens bästa
https://sasongensbasta.se/

/Désirée

Från Sveriges odlare
  • Redigerat 2021-01-14 19:53 av DesK
Pyttelite
2

Usch så nyttigt det ser ut!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

MonicaLagerquist
2

Fem grönsaker om dagen är inget problem. Däremot äter jag inte så mycket frukt.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

DesK
2

Pyttelite, jag har ätit den här typen av frukost i rätt många år nu 😊 Monica, samma här, det blir inte så mycket frukt, men desto mer grönsaker. (Bytte bilden)

/Désirée

Soligajag1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hejsan Desk 😊
Såklart jag äter 5 grönsaker om dan,
Gör liknande mat / grönsaker du gjort ,

Ett äpple om dan , smoothie av mango , en banan , hallon och lite mjölk o naturell yoghurt . 😊

Sedan ett glas morots juice av några morötter . Så gott !En Pomelo med , så god är den . 😊👍

HH 🙂

DesK
1

Hej Soligajag 😊 Nu påminde du mig om att jag måste testa Pomelo, har alldeles glömt bort det 😎

/Désirée

Scorpio97
2

När någon säger att man ska äta fem frukter om dagen så får jag alltid upp en bild på fem vindruvor i mitt huvud, haha. Jag förstår såklart att det inte är vad som menas och att man menar fem portioner, men jag tycker ändå det är lite lustigt varje gång jag läser det

Personligen försöker jag få i mig minst 500 gram frukt och grönt per dag. Fem olika varje dag lyckas jag nog sällan med, men över en vecka blir det stor variation i alla fall. Mestadels grönsaker, icke-söta frukter som avokado, och ibland en mindre mängd bär med vispgrädde som efterrätt. Undviker söt frukt samt juicer och dylikt

//Jessie

Soligajag1
1

#5:
Ler 😋
Ja , Pomelo är så gott !

Ska handla imorgon och hoppas hitta en på Willys. 😊👍

HH 🙂