Matlust iFokus

Matlust

Etikettgrillat
Läst 126 ggr
Pyttelite
1

Oändlig grillsäsong

Grillsäsongen tog aldrig slut år 2020 – det uppger både små och stora butiker för P4 Halland.

Uppmaning från myndigheter att ses utomhus under coronahösten verkar ha gett effekt i butikernas grillmatsförsäljning.

"Nu på hösten och vintern har folk fortsatt att grilla på ett annat sätt, det har varit korvgrillningar utomhus", säger Janette Högberg som driver en köttbutik i Glommen.

https://sverigesradio.se/artikel/7638391

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Grillsäsongen tog aldrig slut år 2020 – det uppger både små och stora butiker för P4 Halland. Uppmaning från myndigheter att ses utomhus under coronahösten ...
  • Redigerat 2022-04-23 20:57 av DesK
Magi-cat
1

Det är mitt spontana intryck också. När folk inte kunde träffas inomhus så blev det grillning ute.
Särskilt julafton som råkade bjuda på vackert väder dessutom, verkar ha varit en lyckad grilldag. Många säger att det blir tradition … 🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyttelite
1

#1: Fint med något positivt i allt elände.

Magi-cat
2

#2 Ja, det är det, och jag blir så glad när människor försöker hantera eländet med att göra det bästa de kan komma på och något som är positivt!

Vi grillade veg-korvar f.ö. :-)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sindri
3

Vi har varit mycket ute och promenerat med grillning med vänner i sommar och höst.
Traditionsenligt går hela vår familj och och grillar på julaftonspromenaden, det har varit svårt i flera år att få plats vid någon av kommunens alla grillplatser just på julafton.
Nu är det fullt nästan jämt - i ur och skur. Vi ser barnkalas, pensionärsträffar, tjejträffar, släktmöten mm på våra promenader. Fantastiskt - vi är vikingar! 💪

Pyttelite
1

#4: Ja det är det negativa att få plats - hoppas att man inte börjar grilla på andra platser bara för att det är upptaget.

MonicaLagerquist
2

Vi grillar året runt hemma och går gärna på utflykt med grillning.

Stolt ägare till tre La permer

flocken
2

Vi grillar året om. Mer på sommaren såklart.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering