Matlust iFokus

Matlust

Läst 99 ggr
Martin
1

Vad skall jag göra med högrev?

Om ni hade haft en bit fin högrev på 600 gram, vad hade ni då gjort för favoriträtt?

Gärna till en barnfamilj med två barn men det kan lika gärna vara till två vuxna och något som funkar som matlåda med resterna.

Gryta är väl ganska klassiskt, är det lösningen? Eller skall jag testa pulled beef för första gången?

mvh Martin

• Redigerat 2020-12-13 00:10 av Martin
Sindri
2

Tycker lika mycket om gryta som pulled beef. En smaksak. Pulled är mindre skära. Fantastiskt gott som matlåda båda två, bli det för lite kött kvar tillsätt strimlad vitkål.

Martin
2

Och om jag kör på pulled beef… vad tror ni om tid och temp för en bit på 600 gram? Läser om allt från 100-150 grader och 4-8 timmar…. blir det stor skillnad på lägre temp och längre tid (saftigare?)

mvh Martin

Sindri
2

Ja, absolut lägre temp och längre tid. Gör du en sås innan och häller över?
Jag kör på max 100 grader, tiden beror lite på hur biten ser ut. Jag gör mycket större bitar, men för din bit skulle jag satsa på ca 7-8 timmar i gryta med lock.

Maria
1

Spännande att testa😊

/Maria

MonicaLagerquist
1

Hur gick det?Blev det bra?

Kattutan men stolt Plåtis ägare

DesK
0

/Désirée

Matlust iFokus är tänkt som ett inspirerande och lustfyllt diskussionsforum för alla matlagningsintresserade, gammal som ung, man som kvinna, proffskock som amatör. Här hittar du mängder av recept och artiklar om mat och bordets alla glädjeämnen. För-& smårätter & tillbehör, soppor, Fågel, Nöt, vilt & gris, Färs & korv, Fisk & skaldjur, Veggo vegetariskt, Sallader, Mjölmat, gryn & ris, Konserverat, inlagt, sylt & marmelad, Desserter, frukt & godis, Matbröd, smörgåstårtor & kaffebröd, Drycker och mycket mer.
Martin
1

Idag blev det av!

Det blev pulled beef. 7 timmar på 100 grader, avnjöts sedan med ris och grönsaker.
Riktigt fint, tack för input!

mvh Martin