Matlust iFokus

Matlust

Etikett: middagstips
Läst 205 ggr
Staffan
5

Jamie Oliver 15 minute meals

Är krasslig och hemma med nära noll energi.

På TVn snurrar Jamie Oliver runt och visar hur man med hjälp av tio Medarbetare, alla råvaror i hela världen och all köksutrustning som går att köpa, kan ge sken av att en rätt som tar 1,5 timmar att tillaga går att fixa på 15 minuter.

Allt är "brilliant", "lovely" och framförallt "gorgeous".

// Trött

Herveaux
4

Klen tröst för dig men ditt inlägg bjöd på ett riktigt gapskratt, krya på dig! 🌺

// Harley

Staffan
3

"Happy days", som Jamie skulle sagt… :)

DesK
1

Mina döttrar och jag har testat flera av Jamie Olivers recept och jodå, de går att laga på den utsatta tiden, 15 eller 30 minuter. Okej, jag medger jag är pryltokig i köket, så jag har massor av olika verktyg 😎😇
Staffan krya på dig! 💐🌼

/Désirée

• Redigerat 2020-10-26 14:43 av DesK
Staffan
1

#3 DesK

Bra att du erkänner att du också har hjälpredor som kan bistå med att skölja 14 olika sorters grönsaker etc.

Med tanke på att det dessutom behövs timmar för att springa runt i olika specialaffärer för att handla "chili paste" och konserverade citroner så borde programmet heta "180 minute meals"…

:)

// Staffan

Maria
2

#0 Krya på dig från mig också.

Jamie är en av TV-kockarna jag verkligen gillar och jag har mycket hemma och har jag det inte så går det oftast att ersätta med något annat.

Däremot är jag inte lika snabb längre så tiden skulle inte funka för mig. Behöver läsa receptet minst 100 gånger under tiden bland annat😉

/Maria

MonicaLagerquist
2

På 15 minuter hinner jag laga massor av mat och samtidigt diska .Men ska min man göra samma maträtt tar det minst en timme och köket ser bedrövligt ut.
Krya på dig.

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
1

Hejsan,
Åh, vad tråkigt att du är sjuk ☺️🌺
Hoppas Jamie Oliwer kan liva upp dig.
15 minuter, nja, jag klarar inte av hans mat på den tiden 😱 sen med 100 olika ingredienser + olivolja på allt 😂😊
Krya på dig ! 😊❤️
Hillevi 🌺

HH 🙂

• Redigerat 2020-10-26 22:02 av DesK
DesK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Staffan, här är en rätt som jag gjorde på 15 minuter idag 😊
Vegansk pytt med Bärtabitar chili och lime 😋

/Désirée

Staffan
1

#7 Tack! Missade din kommentar när du skrev den men kan istället hälsa att jag mår bättre nu än måndags - dina hälsningar måste ha hjälpt… :)

#8 Bärtabitar? Det har jag aldrig hört talats om, vad är det?

// Staffan

Soligajag1
1

#9:
Tack!
Va skönt att det går åt rätt håll ,
Krya på dig !
😊❤️🌺

HH 🙂

DesK
1

Staffan, det är bitar gjorda på svenska fermenterade ärtor. Jag gillar dem, du ser förpackningen till höger på bilden med stekpannan och bitarna som inte är potatis, morötter eller lök i stekpannan. Jag tar dem direkt från frysen och steker dem tillsammans med potatisen, då blir de saftiga och goda 😋

/Désirée

• Redigerat 2020-10-29 16:23 av DesK