Matlust iFokus

Matlust

Etikett: matprat
Läst 388 ggr
Carmarino
2

Vad kan du om olika maträtter?

Testa vad du kan om olika maträtter. Jag, som inte är särskilt road av matlagning, fick till min förvåning 7 rätt av 10. Hade haft 8 rätt om jag inte hade ändrat ett av svaren från rätt till fel. 🙂

http://www.news55.se/quizar/vad-kan-du-om-olika-matratter/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lillyrod
1

6/10 Det var flera jag aldrig hade hört talas om ens 😃

Carmarino
1

#1 Inte illa. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
1

7 rätt här🙂

/Maria

Carmarino
1

#3 ✨

Sindri
2

9 rätt, visste inte riktigt när Cajsa Warg levde.

Sabah
2

7 Vissa var lätta, vissa hade jag ingen aning om.

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

#5 Bra jobbat Sindri!

Carmarino
2

#6 Det var samma för mig.

Sindri
0

#8 av: Carmarino
👍 Hade du också fel på Cajsa Warg? Finns hon omnämnd månntro i någon av Bellmans sånger eller epistlar?

Maria
0

#9 Jag tänkte nog mer på att de var samtida.

/Maria

Sindri
0

Borde vetat det om Cajsa, lite pinsamt faktiskt med mitt matintresse, men nu vet jag.

Scorpio97
0

9/10, dock mest gissningar/magkänsla snarare än faktiskt kunnande. Var sluring jag chansade fel på :)

//Jessie

Carmarino
0

#9 Nej, den hade jag rätt på. Eftersom jag vet ungefär när Cajsa Warg levde så kunde jag utesluta de två som inte levde samtidigt som hon. 🙂

Carmarino
0

#12 Snyggt jobbat! 👍

DesK
1

10 rätt men en var en gissning 😎

/Désirée

Carmarino
1

#15 Grattis DesK! 🏆🥳

Pyttelite
2

7/10 Rätt nöjd!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.