Nåt gott till farsdag?
Alla firar kanske inte farsdag, men ni som gör det, vad lagar ni för gott på söndag? Själv har jag inte bestämt något, förutom att jag ska lägga in rödbetor och koka bruna bönor som pappa ska få stoppa i frysen, hans favorit!

Här blir det rostbiff/stek och potatisgratäng 
MVH Isnornin
I år blir det inget stort firande, svärfar gick bort i våras och min far är bort sedan länge. Men vi firar mannen även om en dotter med familj har åkt till Lanzarote idag och kommer inte vara hemma till farsdag. Vad det blir för gott har vi inte bestämt ännu.
Flickorna kanske ritar en fin teckning var till far annars vet jag inte. Far i huset jobbar och sover till 12-13 på dagen och åker hemifrån vid 17-tiden inte läge för att storfira med en massa gott (han äter middag på kvällen då han ska vara vaken hela natten ) men några extra pussar och kramar blir det nog. Nästa helg åker jag och Gubben iväg till Sundsvall på barnfri helg *yiha*! Då blir det 3-rätters + en konjak och dylikt och framförallt; tystnad, lugn och ro!
Kommer inte att träffa min pappa på fars dag men om jag gjorde det skulle jag ge honom torkade aprikoser och marmeladgodis för det är det absolut bästa han vet! En helt ovetenskaplig undersökning i bekantskapskretsen har för övrigt visat att just marmeladgodis är något som de flesta pappor bara älskar. Finns det fler som kan bekräfta den tesen?
Min svärfar älskar också marmeladgodis, men inte pappa. Hörde nåt om ju äldre/mognare man blir desto mer gillar men marmeladgodis. Eller börjar gilla om man inte gjort det innan.

Frugan jobbar på fars dag, så det blir jag som ska laga mat. Jag har bjudit hem de två barnen som bor närmast. Som förrätt blir det något med avokado och räkor. Jag ska söka på nätet. Som huvudrätt blir det inbakad kycklingfile som jag hittade i en aftontidning i veckan, sedan blir det äkta kladdkaka och glass som efterrätt. Sedan hittade jag en tomatsallad som verkade god.

I vår familj finns bara en far kvar, tyvärr min man, finns kvar och han firas, som sej bör, med slips, strumpor, god middag och nåt från mor,
kanske en tårta 
Jag har bjudit hem pappa (och mamma) på middag. Det blir salamigryta, och till efterrätt vaniljglass med varma hjortron.
Vi hade turen att bli bjudna till min farfar och farmor på middag igår. Det bjöds på ugnsstekt röding och öring med kokt potatis och spenat till, å tunnbröd förstås. Enkelt och supergott, med lite tårta efter maten!