Vilken Thairätt gillar ni bäst?
Ni får även gärna tipsa om bra thai restauraner.
MVH Isnornin
Gillar inte thaimat så mycket :/

Tom Kha Gai! Och så en fantastisk wokad variant med massor av färsk chili och sötbasilika som min lokala thaitant lagar till… Mmmm.

enkelt, biffsallad!
det finns en mkt enkel thai på malmskillnadsgatan i sthlm som är väldigt prisvärd. min favvis

#3 det låter gott!
MVH Isnornin
Pad thai, helt klart :)
Vad är det Anne?
#5 Absolut en favorit!
Min favorit är med räkor, eller kyckling
Recept från Recept.se
Kök: Thailandskt
Typ: Huvudrätter
Tillagningstid totalt: 1 time
Arbetstid: 30 min
Ingredienser:
4
pers.
250 g nudlar
125 g adzuki böngroddar
(Läs om)
1 1/2 tsk olja
(Läs om)
1 dl rostad jordnöt
(Läs om)
1 stk lök
(Läs om)
1 klyfta vitlök
(Läs om)
12 stora oskalade räkor
(Läs om)
1 msk tomatketchup
(Läs om)
1 msk fisksås
1 msk strösocker
(Läs om)
1 msk citronsaft
(Läs om)
1 msk vitvinsvinäger
2 pastöriserade ägg
(Läs om)
Tillagning:
-Koka nudlarna efter anvisning på paketen.
-Hetta upp olja i en wok på medelhög värme. Fräs den hackade löken och pressade vitlöken i ca. 5 min. Tillsätt räkor och stek tills de är ljusröda. Rör i ketchup, fisksås, socker, citronsaft och vinäger.
-Tillsätt lätt uppvispade ägg och stek utan att röra tills äggen har stelnat något. Tillsätt de kokta och avrunna nudlarna, böngroddar och hackade jordnötter.
-Stek vidare under omrörning tills nudlarna är genomvarma. Lägg över rätten till ett serveringsfat och dekorera ev. med mer böngroddar, hackade jordnötter och koriander.
mvh Martin
Sateh gai m jordnötssås…cashewkyckling…tom kha gai är en *mkt* god o fräsch soppa…perfekt när man är förkyld…grön papayasallad är gott men svårt att få tag på här…
Räkor i lime- o kokossås är smaskens, korianderfläsk m färsk ananas likaså. Thailändska fiskkakor…*mums* o när jag gör friterade räksmörgåsar äter jag nästan ihjäl mig, särskilt om jag gjort citron- o vitlöksdippsås till.
Vegetariska vårrullar är smaskens men de får man väl kalla asiatisk mat då de finns överallt.

Thairäkor är min favorit!
Kan ta fram receptet ifall någon vill:)
MVH Isnornin

Allt jag rör ihop med "Batteriet" jag har hemma av såser, pastor, kokosmjölk, lime, limeblad, ingefära, vitlök, citrongräs och annat jox ;)