Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 3969 ggr
Sol-
0

Hur lyckas man med maränger

Jag bakade maränger i veckan, och de blev väl lyckade, alltså helt hårda. Men jag vill ha mina lite sega i mitten, hur får man dom sådana? Ska man ta ut dom tidigare?

Pernilla
0

Jepp, eller testa att ha något lägre temperatur. Mmm, lite sega maränger är väldigt väldigt gott…

Sol-
0

Nu har jag provat två nya omgångar och på båda har sockret smält ut som en ring runt botten på marängen. Varför?

Pia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Apropå maränger så kunde jag inte motstå denna häringa häromdagen, men den var ju bara äckligt sockrig och sötsliskig, inte det minsta seg och god…:/ Visst är den vacker, lovar runt men håller tunt dock…

hejbe
0

Nu har jag förirrat mig till "fel" sida…. Men maränger är ju så gott!!!

Jag brukar göra maränger med krossade polkagrisar i, dom blir rosa och jättesega!

Om man fryser marängerna så brukar dom bli sega, och det gäller även dom vanliga tråkiga pås-marängerna i mataffären.

Pia
0

Aha, frysa dem, måste komma ihåg *bokmärker*

Pernilla
0

#2 Låter mycket konstigt… var det någon skillnad i temperatur/ sockermängd?

#4 Vadå "fel sida"? Räcka ut tungan Här är alla sidor bra sidor, du är så välkommen hit!

Chrihanna
0

Jag vispar marängsmeten i en rostfri bunke som står i en annan bunke med massa kokande vatten i. Smeten blir härligt glansig och det blir sega maränger!  …brukar få massa beröm för mina maränger! Glad