Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 1171 ggr
Milla
0

Matträtter när kassan är skrall

vad har ni alla matglada vänner för tips på maträtter som inte kostar så mycket?

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Lunascape
0

Chili con carne, korv stroganoff, omelett, pasta (inte bara makaroner och ketchup *ler*), pytt i panna, korv, pannkaka, raggmunk, blodpudding etc.. Jag tycker om att göra grytor för det blir mycket mat som räcker i flera dagar och på så sätt blir billigt.

Pernilla
0

Storkok! Köpa massor av billig köttfärs och göra billig köttfärssås med mycket morötter och lök i (billigt), färsbiffar, köttbullar… Köpa storpack med grytbitar och göra en jätteladdning gryta. Mycket blodpudding blir det också, jag råkar tycka att det är jättegott (konstant järnbrist får man gissa!)

Mycket får man gå på säsong, exempelvis vad gäller frukt och grönt. Ett tips kan ju vara att exempelvis handla squash och paprika frampå höstkanten när de är hyfsat billiga, tärna och stoppa ifrysen. Jättebra att ha i maträtter.

Pernilla
0

…och olika typer av soppor! Tomatsoppa med pasta och lite lite vitlök. Purjo- och potatissoppa. Mmm.

Christina
0

Den absolut billigaste festmåltiden vi äter i min familj är vår traditionella pingstaftonsmiddag: Nässelsoppa och sedan rabarberpaj.

Pia
0

Oj så god den pingstmiddagen låter då!